Skidor/Bräda i media?

ebbe-werner

Medlem
Skidor/Bräda i media?
Varför sändes inte Jon Invitational på tv t.ex.? Varför kan vi inte läsa om NM i gränsen i sportbladet? Jag blir så trött på all jävla fotboll. Ok att det är sommar men ändå.

Hur lång tid ska det ta innan man ser Jon eller Hampus Moseson på framsidan av Aftonbladet? De kan lätt pryda 4 sidor om någon dumskalle som vann på triss eller om Zlatan när han beställde koffeinfritt kaffe. Frågan är: Får dom mer läsare för dumskallen som vann på triss eller för en artikel om någon tung event på skidor/bräda. Svaret för många är väl självklart... Men det är ändå underligt att de inte försöker nå oss som målgrupp(vi är ju ett gäng nu).

Sporten växer och om fler fick läsa om det skulle fler bli intresserade. Utvecklingen av t.ex. parker skulle öka med kanonfart. Hur länge ska vår kära livsstil anses vara en sub-kultur full med droger och hip hop? handlar det bara om fördomar?

Varför jag undrar är för att om man säger att man åker bräda idag så ser man fortfarande många snea blickar och frågetecken. Ett uppsving i media skulle sudda bort dessa och folk skulle få mer respekt för sporten.

Är det inte lite tråkigt? Kommentera gärna och om någon känner sig bildad nog kan ni ju förklara varför det är såhär?

/ebbe (fredagsfilosofen)

Skidor/Bräda i media?
Jag tycker också att friåkning ska få mer plats i media..
har för mig att jag fick se ett hopp i JOI på svt sport, eller var det på tv åre..?

Skidor/Bräda i media?
helt rätt!!.. jag har ocksså alltid undrat varför inte skid/snowboardåkning inte får samma uppmärksamhet i media som fotboll och hockey??.. men som du säjjer så finns det faktiskt en ny målgrupp för media att satsa på, oss extrem åkare.. jag tror att vi inte är tillräckligt många än och att efterfrågan av "folket" för mer jibbing på tv är för liten fortfarande.. förhoppningsvis kommer detta att ändras inom ett par år!

Skidor/Bräda i media?
Och vi tacka vår lyckliga stjärna för att det är på detta sätt. Att friåkningen skulle kommersialiseras skulle väl enbart leda käpprätt åt helvete, tänk på hur hela jibbscenen och snowboardindustrin ser ut idag, vill vi att friåkningen ska hamna där?
Och mer uppmärksamhet i media leder till fler utövare, dvs att man kommer få knata ännu längre, fler blåbär som sett nå häftigt på tv vill testa själv och därmed utsätta andra på berget för fara pga okunskap.

Nej, vill jag se åkning på tv lägger jag gärna ett par hundringar för en schysst rulle, låt oss ha våra berg i fred utan att bli exploaterade.

Skidor/Bräda i media?
Jarle, jag kan hålla med dig på så vis att man kan känna lite att det är "vårt" på nå sätt. Men man tycker ändå att större tävlingar och events borde dyka upp på tv lite då och då.. det skulle nog inte skada så fasligt...?

Skidor/Bräda i media?
ebbe-werner: Att de större eventen visas på tv skulle väl inte skada så fasligt, både ja och nej, det beror på när var och hur det visas, och kommer det stanna vid ett par klipp i t.ex. landet runt? Troligen inte... Jag vill inte se friåkningen sluta som t.ex. x-games som från början var en rolig tillställning som slutade i en enda stor reklampaus där alla världens skitföretag kunde samlas för att få sin del av vinsten, ungefär som fotbolls vm fast värre.

Skidor/Bräda i media?
de ska få mer plats tyckelr jag! Men tidningen hasr nog säkert ett repotager om JOI mejn det är bara det att dom vet att sporten är ung så folk som köper tidningen skulle inte köpa den för att deras grejj intge kommer med och då känar inte tidningen pengar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp