Skidor för puder i japan?

erikape

Ny medlem
Ska till Japan i en månad i vinter och funderar på att köpa ett par puder skidor att ha med är inne på Coreupt Slasher 112 då det är riktigt rolig och bra skida tycker jag. Men är öppen för förslag

185cm
84kg
har åkt mycket skidor hade 120 skiddagar föra året men dock bara i pisten

Senast ändrad:
Min personliga önskelista skulle se ut som följer om jag var byggd som du:

1 par:
*Runt 120 midja med bra längd, typ extrem opinion 194, k2 annex 118 188 eller salomon rocker2 122 192.

2 par:
*Ett par fetingar, typ gamla down cd1, k2 pon2oons 188 eller praxis powderboards 190.
*Ett par runt 110 och lite kortare men ändå med ett rätt rejält mått av rocker, typ coreupt slasher 187, k2 annex 108 181 eller 4frnt hoji 187.

Har själv funderat på att åka till Japan och då är min lista på tänkbara skidalternativ till alternativet till att behålla mina Salomon Q115.
Line Sick Day 125
Line Mr Pollard Magnum Opus
K2 Annex 118
Salomon Rocker 2 122
Black Crows Nocta
Dynastar Cham 117
Blizzard Spur
Blizzard Bodaicous

Vattendroppe sa:

1 par:
*Runt 120 midja med bra längd, typ extrem opinion 194, k2 annex 118 188 eller salomon rocker2 122 192.

2 par:
*Ett par fetingar, typ gamla down cd1, k2 pon2oons 188 eller praxis powderboards 190.
*Ett par runt 110 och lite kortare men ändå med ett rätt rejält mått av rocker, typ coreupt slasher 187, k2 annex 108 181 eller 4frnt hoji 187.
Tack tänkte nog ta med ett par har funderat på Coreupt slasher gillar att det är ganska kort radie ska kolla up de andra

Radien är av mindre betydelse i massa puder. Jag hade nog plockat med en feting som är rev/rev typ powderboards och sen ett mer allround åk runt 115 i midjan. Känns som att om man släpar sig till japan så är merkostnaden för ett par skidor värt det.

somebody sa:
Radien är av mindre betydelse i massa puder. Jag hade nog plockat med en feting som är rev/rev typ powderboards och sen ett mer allround åk runt 115 i midjan. Känns som att om man släpar sig till japan så är merkostnaden för ett par skidor värt det.
Sant, ska väl säga att jag normalt i pisten gillar skidor du kan carva ordentligt med men samtidigt lite lekfulla
t.ex. Dynastar C70. Har åkt på Coreupt Slasher och gillade dem dock åkta jag bara på dem i regn i Åre

erikape sa:
Vattendroppe sa:

1 par:

2 par:
Tack tänkte nog ta med ett par har funderat på Coreupt slasher gillar att det är ganska kort radie ska kolla up de andra
Finns ju ett oändligt antal skidor i den kategorin, men skulle helt klart köra bredare än 112 med bara ett par.

Går du på 2 par kan R/R funka, men onödigt att investera i ett par om du inte testat förut. Det är VÄLDIGT speciellt jämfört med traditionell skärning.

Vattendroppe sa:
erikape sa:
Vattendroppe sa:

1 par:

2 par:
Finns ju ett oändligt antal skidor i den kategorin, men skulle helt klart köra bredare än 112 med bara ett par.

Går du på 2 par kan R/R funka, men onödigt att investera i ett par om du inte testat förut. Det är VÄLDIGT speciellt jämfört med traditionell skärning.
R/R? Tycker praxis powderboards verkar roliga

Senast ändrad:
Det ÄR kul, men väldigt speciellt. Jag föredrar t ex cd1 framför powder boards. Iofs var powder boarden jag körde en äldre modell med -25 meter radie och kraftig rocker. Den moderna har -50 meter och lite mindre aggressiv rocker, möjligt att det är en lite mindre bångstyrig skida.

Just nu står det mellan Downskis THROWDOWN 124, Praxis Protest 187/196 eller Concept 187,salomon rocker2 122 192 kanske Blizzard Cochise

Senast ändrad:
Kör på Slashern!
Körde själv på den när jag var i Japan och hade sjukt roligt, man behöver inte alls skidor runt eller över 120mm.

Tillbaka
Topp