Skidor: Hendryx vs Soul

Luudde

Ny medlem
Tjena har sålt mina skidor och nu letar jag såklart nya! Har kollat lite på den Vita Soul-skidan vilken jag tycker verkar väldigt intressant, men jag är även intresserad av Hendryx Funkallistic, eftersom jag körde på Hendryx förrut och tycker det är väldigt bra skidor. Men nu vill jag ha lite råd av folk som testat en eller kanske tillomed båda skidorna, vad tycker ni om dem och vilken skulle ni välja? Tack på förhand!

En gång är ingen gång två är lika med noll, så kanske lägger upp en tredje. Och har du inget vettigt svar på det jag undrar över så behöver du inte kommentera heller, känns som slöseri med tid.

Luudde sa:
En gång är ingen gång två är lika med noll, så kanske lägger upp en tredje. Och har du inget vettigt svar på det jag undrar över så behöver du inte kommentera heller, känns som slöseri med tid.
jag hoppas detta leder till en varning!
Du har gjort fel han påtalar det och du blir otrevlig.
Sök!

Och dessutom tror jag det blir svårt (om inte omöjligt) att få tag på en ny Hendryx Funk, oavsett om det är 172 eller 182 och samma gäller Purple Haze. Dom är tyvärr slut och det är helt kört i år, allt enligt Mr Luthman själv för några veckor sedan.

Nja, har hört annat när jag snackade med alpingaraget att de skulle få in ett tio tal, dessvärre var väl att hälften redan var tingade men skulle nog gå om man var snab nog.

hendrix skidan känner jag inte till mer än att jag hört mycke gott om dom, souls modell program skiljer sig framföralt i hårdhet o svängradie mellan varandra, den vita har snabb svängning oc en radie under 20 den har altså potential även i sverige. dom svarta o orange som jag kört mest på är riktit roliga skidor. dom orange är en ren skogsmaskin som är grym i smalare backar o ofpistskogar, den kräver inte megabrant för att vara rolig den svarta däremot kräver grym fart o lutning för att bli underhålande. däremot är ingen av dom nån höjadare på blåis. men vill du ha en fet alroundskida kan den vita mycket väl va ditt alternativ, hendryx tänkte ja testa på månda. att dom e slut tror jag inte på såg ett gäng i butik häromdan

Okej tack så mycket för ett bra svar, kul att höra något från någon som kört ganska mycket på souls skidor eftersom jag inte alls har någon erfarenhet av dem. Men om du testar Hendryx skidorna på måndag får du gärna återkomma till denna tråd och säga vad du tyckte om dem, och vilka du föredrar./ Och slut är dem inte eftersom jag snackade med alpingaraget i veckan och de kunde erbjuda mig ett par.

Tillbaka
Topp