Åk till Wanaka (Cardrona, Tremble Cone) om ni vill leva ett lung o härligt liv. Vill ni ha litt mer fart o fest åk till Queenstown (Cornet peak och The Remakables) . Från dessa byar kör ni upp till backarna. Jag tror Cardrona och tremble Cone har de besta parkerna. Skulle personligen rekomendera att bo i Wanaka och sen ta ett besök eller två i Queenstown (går bussar fram och tillbaka flera gånger dagligen. Men ett het tips är att skaffa en billig bil när ni kommer ner och at sälja den när ni drar, skall ni inte vara där så länge så hyr.