skidor i Nya Zeeland!

Danimal

Ny medlem
skidor i Nya Zeeland!
tjena! jag och en polare åker till NZ i sommar och tänkte åka skidor! nån som har bra tips om var man ska åka om man gillar bra parker!??

kommer att vara där i slutet av juni

//d

skidor i Nya Zeeland!
Åk till Wanaka (Cardrona, Tremble Cone) om ni vill leva ett lung o härligt liv. Vill ni ha litt mer fart o fest åk till Queenstown (Cornet peak och The Remakables) . Från dessa byar kör ni upp till backarna. Jag tror Cardrona och tremble Cone har de besta parkerna. Skulle personligen rekomendera att bo i Wanaka och sen ta ett besök eller två i Queenstown (går bussar fram och tillbaka flera gånger dagligen. Men ett het tips är att skaffa en billig bil när ni kommer ner och at sälja den när ni drar, skall ni inte vara där så länge så hyr.

skidor i Nya Zeeland!
TACK FÖR TIPSEN!
hur är möjligheterna att hyra utrustning? vi kommer ju att resa till varmare ställen oxå så vi tar inte med egen skidutrustning. det borde väl gå att hyra bra grejjer där va? (schyssta twins m.m.)

säg mig är du rasmus som jobbade i trysil med min brorsa patrik?

//daniel

skidor i Nya Zeeland!
Hej

Jag har en vän från Nya Zealand som tillsammans med sin kusin öppnat en helt ny skidanläggning (snöpark) vid Wanaka, Otago Nya Zealand (sydön) och kan verkligen rekommendera denna anläggning.
Mer info om denna anläggning hittar du på:

http://www.snowparknz.com/

Hoppas du får en trevlig resa.

Mvh

Bellais

skidor i Nya Zeeland!
När är det säsong på Nya Zeeland eg? Jag tänkte åka till canada nästa säsong och avsluta med lite surfande i centralamerika eller nåt annat skönt land och om man då kan skida på NZ så är ju det ett klockrent alternativ där man både åker skidor och surfar isf

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp