Skidor. kommer jag att känna så stor skillndad ?

Vildah

Ny medlem
Asså tror ni jag skulle känna så stor skillnad på skidan om jag köper K2 PE, Scott P3, Dynastar TM, eller kanske Salomon 1080 thruster. Jag bor i stockholm och åker skidor typ 10-20 dar om året. Har åkte på ett bara 150 cm långa rossignol Comp JR i 5 år. Jag undrar om jag skulle märka så big differ egentligen vilken jag än väljer. . eller ?

jag tror inte att det är super super stor skillnad på k2 public enemy, scott p3, dynastar trouble maker och salomon thruster. fast jag vet inte helt säkert, men det är vad jag tror.

Kanske beskriva hur du ser ut, längd, vikt o sånt. Sen kanske hur du åker och hur bra du är. Hur du har tyckt att dina gamla skidor varit och sånt.
Sen kan du fråga vilka skidor som är bäst till dej.

Det är STOR skillnad på dom du har och dom du räknade upp, men av dom du räknade upp tror inte jag att du kommer känna någon skillnad. Köp på känsla. Alla är bra.

ja, det blir i vilket fall som helst en jävla skillnad med riktiga lagg mot dina gamla junior skidor oavsett vilka du väljer.

Senast ändrad:
gnuv sa:
jag tror inte att det är super super stor skillnad på k2 public enemy, scott p3, dynastar trouble maker och salomon thruster. fast jag vet inte helt säkert, men det är vad jag tror.
Och herregud va smart du va då. Det är ju skillnaden mellan dessa skidor och´hans gamla junior skidor,

Cr0y: Nu behöver vi inte göra det svårare än vad frågan är. Han frågar inte vilken han ska välja, utan bara om han skulle märka någon skillnad på dom 4 han räknar upp och det tror jag inte att han kommer att göra.

Senast ändrad:
haha :) kul o läsa.
jag e 17 år och har åkt i hela mitt liv. älskar skidor över allt. Men har typ aldrig vågat mig in på parken förns förra året. väger 65 kilo och är 1.79.
Är bra utanför parken.
självklart kmr de vara skillnad mellan mina JR och något av dem jag räknade upp. Men syftade på om jag könner skillnad när jag åker vare sig jag väljer P3:an lr Public Enemy :)

skidnarkoman sa:
ja, det blir i vilket fall som helst en jävla skillnad med riktiga lagg mot dina gamla junior skidor oavsett vilka du väljer.
jo men han frågade inte om han skulle känna skillnad på sina gamal skidor jämfört med dom nya, utan vilken skillnad han känner på dom skidor han väljer av dom alternativ han räknat upp.

Har åkt på alla dom förutom PE:n.
Alla är bra.
Förövrigt så är det väll P3:an som sticker ut mest genom att vara mer åkinriktad än någon av dom andra skidorna.
Så ska du inte brutal nöta i parken utan åka en del pist så kan dom vara ett bra alternativ.
Åkte iofs själv på TM förra året, dom va jävligt fina att göra det mesta med också, tom helt ok i lössnö trots sin smala midja.
Skulle nog skippa Salomon, träkärnor har bättre livslängd än skum.
PE:n om du vill ha lite bättre offpist egenskaper.

Random skrivet av en random snubbe.

dallan sa:
Har åkt på alla dom förutom PE:n.
Alla är bra.
Förövrigt så är det väll P3:an som sticker ut mest genom att vara mer åkinriktad än någon av dom andra skidorna.
Så ska du inte brutal nöta i parken utan åka en del pist så kan dom vara ett bra alternativ.
Åkte iofs själv på TM förra året, dom va jävligt fina att göra det mesta med också, tom helt ok i lössnö trots sin smala midja.
Skulle nog skippa Salomon, träkärnor har bättre livslängd än skum.
PE:n om du vill ha lite bättre offpist egenskaper.

Random skrivet av en random snubbe.
okej, tacksam för svar. :) får se vad de blir da. ill keep in touch

Jng tror att du förmodligen skulle känna någon liten skillnad. Vad som däremot är helt klart är att ställer du frågan till någon annan människa än dig själv så finns det ingen som kan säja vilken skida som är bäst för dig. För att veta vilken skida du skall välja så måste du pröva allihopa i lika förhållande.
Kan du inte göra det så är mitt svar:
Jag skulle rekommendera att du köper den du tycker är snyggast eller får bäst pris på.

Tillbaka
Topp