Skidor / Lagg - vilka har ni ?

Völkl Sumo
Rossi Scratch BC 05/06
Salomon Equipe 10 SC
Atomic Beta race 11-16
Ett par gamla Burton brädor och ett par fisher sten-skidor

Ett par konstiga jäklar som går upp i bak liksom, lite svårt att förklara nu men tänk er alla liksom att man sågar av två par skidor på mitten och sen limmar ihop alla framändar så blir det liksom två skidor i en skida. Hörde någonstans att dom kallar det, vafan var det nu då.. aja jag kommer inte ihåg men ni fattar nog.

Jag har årets grymaste skidor, ett par sprillans nya fischer från 1600 talet, har pimpat dom med egen twin för att underlätta när jag åker in baklänges i hoppen. Dom är ny preppade med kära under och sedan en super duper glidvalla från grankåda. Skidan är helt i trä med grym design av picaso (inristad med glödpenna) på skidan sitter en toppmodern läderbindning som går från 20 till 35. Grymt sköna i pisten med sin grymma radie på -10, jo får inte glömma att nämna att dom funkar utmärkt i puder snö med sin midja på 150 cm.....lättare skida går inte att hitta på marknaden.....Bilder kommer....haha

Jag kör på Titicaca Embruns 3000 ,Titicaca Solo Crea Pro och Titicaca Bouton Rough. Bäst allround är Embruns 3000 stabila som TGV ,feta i puder och suveräna rakt ner i pist.

Ett par Dynastar Twister puckelskidor och inom kort tid så kommer jag ha ett par Gotama 05/06 vid min sida också!

Snödjup

Tillbaka
Topp