skidor med mycket sväng!

superD

Medlem
skidor med mycket sväng!
Jag måste tyvärr acceptera att mina favvo-skidor tyvärr är slut. Jag har under ett flertal år kört på Extreme sweet O, en twintip med svängradie på 12 meter.
Skulle jag kunna komma över ett par nya sådana skulle jag antagligen fortsätta några år till också.

Nu söker jag tips på ett par nya skidor med mycket sväng i, gärna ner mot 12 meter men jag börjar förstå att nu är det rocker som gäller och då är inte svängradien lika viktig längre eller har jag fel där?

Hur som helst, det jag söker efter är en all mountain-skida med mycket sväng, som fungerar i Kittelfjäll eller Ramundberget, men då jag tyvärr måste inse att ca 70% av min åkning sker i hemmabacken, i pistade nedfarter så den måste fungera bra i pist också.
Jag vill gärna ha twintip, men det är inget krav.
Jag ser mig själv som en avancerad åkare.

Så nu vill jag ha tips, vad ska jag satsa på?

skidor med mycket sväng!
Skilogik har ett gäng skidor med skapligt kort svängradie, kanske kan vara nått att kolla in...

skidor med mycket sväng!
För några år sen var DPS Wailer 112 "The Shit" och de har kort svängradie och hyllades av MnO här för sin pistprestanda. Skulle tro att det dyker upp en del på köp och sälj här eller så finns nog liknande med vissa modifieringar att få tag i nya också (ganska pricey dock)

skidor med mycket sväng!
Å-bahn är väl en ganska lik konstruktion fast med rocker, sen kan man ju kolla på hendryx Voodoo (Child) med.

Tillbaka
Topp