skidor: stil?

clnorberg

Ny medlem
en sak jag undrat över ett bra tag nu är varför många skidåkare ska försöka ha samma stil som alla andra hela tiden? varför inte göra sin egen grejj?`det här med afterbang och rideaways osv. tycker alla ska va så gangster hela tiden. fattar inte varför. visst klä sig hur man vill får man såklart men varför ta det till åkstilen?

ps ta det inte fel. jag h8ar inte, bara nyfiken.

Senast ändrad:
ja tycker inte det där stämmer faktiskt. alla pro's har väldigt olika åkstil.
Att de flesta tar efter dom "coola" skidåkarna är väll en annan sak, t.ex brogan och wallisch

tror de mer är alla freeridenötare som gör det så hypat. men det är nog för att det är "inne" just nu. afterbang och rideaway tycker jag inte behöver betyda att man sträcker sig, lutar sig bakåt lr åt något konstigt håll. I min mening är det när man landar och åker iväg snyggt, bara nya ord..

ALLA skidåkare, var åker du nånstans?

att de är skidåkare är bara en slump,
de är osäkra tonåringar som försöker passa in i en subkultur,

men "vuxna" är inte mkt bättre de...

jamen det är det jag menar. varför ta efter någon än fast dom är proffs? bra mycket coolare att köra sin egen grejj tycker jag. för ett tag sen va det uppe en videoblogg från nån skidåkare. minns inte vad han hette men jag tror bloggen hette nånting traveling cirkus. han körde grymt skönt. körde verkligen sin egen grejj. fast sen i nått avsnitt så fick han hjälp av några andra G´s att lära sig afterbang och sånt. det va lite njaaaa

balanselius sa:
ALLA skidåkare, var åker du nånstans?

att de är skidåkare är bara en slump,
de är osäkra tonåringar som försöker passa in i en subkultur,

men "vuxna" är inte mkt bättre de...
det har du rätt i. alla har faktiskt inte det. men många. my bad

varför härma åkstilen?

för att den är snygg helt enkelt. antingen kör man mer eller minder fult, eller mer eller mindre snyggt. självklart vill man sträva efter att köra så snyggt som möjligt. att köra snyggt innebär ju egentligen att få det att se så enkelt ut som möjlig, så smooth som möjligt. nu på sista tiden har det, som tagits upp tidigare, varit mkt fokus på hur det ser ut i landningen, och efter det när man åker iväg. vissa detaljer hjälper till att få det att se snyggt ut.

att folk plockar upp det, och inspireras av de åkare som kör snyggast är väl inte så konstigt? det vore väl konstigt om vissa tog efter dom som körde fult, vissa tog efter dom som körde halvsnyggt, och bara vissa tog efter dom som körde snyggast.

vad jag kan avläsa betyder detta resonemang bara att de flesta är ganska eniga vilka som kör snyggast, och därför inspireras av dessa i sin egen åkning.

Tillbaka
Topp