Skidor till Japan

Sofia_88

Ny medlem
Skidor till Japan
Hej,

Jag ska åka till Japan nu om några veckor och vill ha med mig ett par nya skidor. Någon som har några tips? Har blivit rekommenderad K2 HellBent eller Salomon Rocker 2. Jag är ute efter ett par riktiga puderskidor.

Jag är tjej, 175 lång och väger 62 kg. Har åkt mycket skidor men inte med så här mycket Rocker och så breda i midjan förut.

Jag lutar åt att köpa Hell Bent från Sport Conrad... undrar om ni också har tips på vilken montering man ska välja. Jag kommer inte droppa och åka switch så mycket.

Tacksam för era kloka råd!

Skidor till Japan
Kolla med Lee-nus här på freeride. Han är "agent" för ett skidföretag och jag tror han är på plats i Japan.

Skidor till Japan
Tack snälla för rådet! Vet du möjligtvis vad rekommenderad punkt är på HellBent i förhållande till Traditional och mittmonterad?

Skidor till Japan
Hasse_Lindborg sa:
Hellbent på rekomenderad punkt blir kanon...
trodde inte ens du varit i japan, hasse? ;)
jag tycker att det beror på var i japan du ska åka. själv tycker jag att rocker 2 är en betydligt bättre japanskida, generellt sett. kanske är jag färgad, men jag hade aldrig valt hellbent, åtminstone inte för den åkning jag själv ägnar mig åt här. bor alltså i japan, så hojta om du behöver vidare hjälp eller tips.

@offline: jag är social marknadschef, men det kan ju kvitta... ;)

Skidor till Japan
Haha visst gör de det men kan säga att de är helt underbar och inte allt för vanliga. Jag har aldrig hört något negativt om varken regean, nt eller bibby. Av alla de skidor jag testat tycker jag att de är bland de bästa! Men det är min åsikt.

Skidor till Japan
Hellbent när man själv väger 62kg? Ju mindre man väger desto viktigare med en lätt skida. Min fru väger 62 och jag hade avrått henne från Hellbent alla dar i veckan. Det säger jag utifrån erfarenhet. Jag har tidigare kört tunga, feta K2. Visst, det blir fartstabilt men allt annat än lekfullt. Det finns ju gott om lite lättare feta puderlagg. Du kan komma ner ett kilo utan vidare. Det är stor skillnad på 5,5 och 4,5 eller 4 kilo.
Rocker 2 påstås ju vara lätta, vet inte vad de väger men det kan väl någon handlare ta reda på åt dig. Armada JJ är väl också lätta? för att nu bara nämna några.

Tillbaka
Topp