Skidor Vs Snowboard

Victor_M

Ny medlem
Skidor Vs Snowboard
Skidor vs snowboard

Jag skulle vilja veta vad som är störst här på freeride.nu, skidor eller snowboard?
Antar att skidor regerar stort....eller?

Skidor Vs Snowboard
Lätt att det är skidor! Jag tror inga brädåkare vågar sig hit längre, alla gamla sur-bummare från åttiotalet har skrämt iväg dom.
/bnf stöder din lokala ASA

Skidor Vs Snowboard
Skidåkarna kanke är störst till anntal, men som alla vet så går ofta inte kvantitet och kavlitet i hop. Snowboard är bäst och kommer alltid att vara det. Det är bara att se på den ny jibb tränden inom skidor. Vilka är det dom tagit trixen, kläderna och attityden i ftån? Jo snowboard. Inte att det är något fel med det men snowboard är fetast.

Skidor Vs Snowboard
Alltid denna kamp om att regera.....:)
Det ena utesluter inte det andra men här är det nog mest skidor ändå....

Skidor Vs Snowboard
Är snowboard fetast?
Knappast!
Vilka åker fortast?
Vilka gör snyggast trick?
Finns det något trick som ser bättre ut på snowboard än det gör på skidor? Tror inte det.

Joförresten, jag kom på ett. Att sitta på arslet mitt i backen ser bättre ut på snowboard.

Skidor Vs Snowboard
Vilka gör snyggast trick??
Jo, det ska jag tala om: Brädåkarna! Jag anser nämligen att nosebone & stailfish är de fetaste tricken & skulle gärna vilja se nån sätta dem på skidor... Good luck!

Ska dock inte sticka under stol med att en hel del trick på skidor ser grymt bra ut! Löjlig diskussion egentligen.

För att återgå till den ursprungliga frågan så tror jag nog att det är fler skidåkare än brädåkare här.

Ride on!

Skidor Vs Snowboard
Skidor så klart för det är enklare och en Svensson-sport! Skulle vara kul att veta hur många som klagar på snowboard som verkligen åkt och vet vad det handlar om.. har själv åkt skidor men konverterade för några år sedan.

Skidor Vs Snowboard
jag är rätt ny här på sidan och är lite besviken på att det mest handlar om skidor,
har inte hittat någon bra sida för snowboardbrudar som jag. jag älskar att åka
bräda, har inte åkt skidor sen jag började snowboarda, skulle antagligen va
skitkass om jag testade. snowboard är mycket lättare att lära sig åka på, och sen
kan man ju göra grymma tricks om man tröttnar på att bara stilåka i pisten. ska till
norefjell om ett par timmar gött

Skidor Vs Snowboard
va fan...vartenda skidfilm man kollar på så klarar dom ju itne att landa...dom hoppar ner för ett stud eller gör ett hopp...sen ser man ett snömoln när dom landar och sitter på röven och åker.....det gör jävla inte snowboard åkarna....
jag har åkt både skidor och snowboard...och snowboard är fan så mycket svårare än skidor..
tack///dojor

Skidor Vs Snowboard
Eh, kan man i samma andetag både berömma telemarkåkare och samtidigt smutskasta snowboardåkare för att bara hasa bort snön i backarna? Är det i någon disciplin som man hasar så är det väl just telemark.

Men telemark är stylish ändå.

Skidor Vs Snowboard
tja... bäst är det ju om man behärskar båda... Hur snyggt ett trick sen ser ut beror ju ganska mycket på hur mycket AIR man har under pulkan/skidorna

Skidor Vs Snowboard
Hehe... jag säger bara LOL

frågan från början var ju vad som är störst på freeride, och det är utan tvekan skidor, därmed inte sagt att skidor är "bäst"...
vad som nu menas med det ;)
Eller så kan man vara riktigt skillz som mig å bemestra alla disipliner, meet your master and obey him´! =)

Skidor Vs Snowboard
Kom och kolla på vinterland i Uppsala lördagen den 9/3...Big jump, skidor vs. snowboard ( även en del snowraceråkare inblandade.. ) 5000 spänn i föstapris!!!

Skidor Vs Snowboard
Jibbing tillhör snowboarden.Det ser liksom dumt ut när skidåkare åker runt och jibbar och railar.Det ser korkat ut.Skidåkarna är bara avundsjuka för att brädåkarna startade jibbingt tränden, så de så!!

Skidor Vs Snowboard
skidor är mycket mycket skönare än snowboard
jag har själv åkt snowboard i 3 år och tycker att skidor aeger ut snowboard och snoblades är bara till för alla som inte kann åka vanliga slalom/twintips/telemarks skidor.
P.S. alla snowboard åkare somm sitter på sina rövar i backen och campar skippa det det är tattar aktigt

Tillbaka
Topp