Skidor..?

• Trådstartare Trådstartare Hurleygirlie
  • Start datum Start datum
H

Hurleygirlie

Guest
Skidor..?
Tjena
Tänkte köpa lite ny utrustning till nästa säsong, någon som har tips på sköna skidor+ binningar för en tjej som åker både pist och offpist och skall lära sig att trixa lite bättre till vintern?

ha de gött

Skidor..?
köp ett par völkl karma! med marker eps 1200 bindningar. dom funkar bra i pisten och i offpisten. och med twintip, så kan du jibba.
men om du har pengarna köp ett par fetingar till offpisten. mitt tips Völkl Gotama, underbara.

Skidor..?
jag skulle rekomendera salomon teneighty.
jag är inte tjej men skidorna väger inte så mycket och är
väldigt lättåkta så de är nog bra att lära sig på.

Skidor..?
trodde aldrig jag skulle göra det....men jag rekommenderar ett par pocketrocket.
De flyter betydligt bättre än teneighty.. gör sig fan bättre i pisten med. Dock inte parken...:)

och då blir det väl typ en salomon 9-12 bindning till det..

Skidor..?
Ett par rossignol b2 med tyrolia power select freeride bindningar.
Precis lagom mjuka för att kunna hoppa i parken och samtidigt med dom bindningarna kan man få dom hårdare för den isiga pisten. Dom e 76 i midjan så dom funkar ganska bra i offpisten oxo. Men helst ska man ju ha ett par riktigt feta lagg i pudret.

Skidor..?
carelius har du åkt på karman? Är jäkligt sugen på att höra hur den uppför sig gemtemot v-pron, då den ersätter min favorit skidai völkls lineup.

Skidor..?
Vet inte hur långa du vil ha men Scratch BC är väl en av dom bästa all-round skidorna du kan få. börjar vid 176cm... Rossignol B2 en av våra mest sålda skidor i år. Toppbetyg i massa tester, semi-twintip. Eller kanske B2 Woman, som är en ny skida inför nästa säsong... :)
till dessa skidor ska du ha en Power 100/120 Axial bindnigar.

fler frågor? skicka ett mail!

mvh Patrik
BIOS/Rossignol

Tillbaka
Topp