Skidor

flutterspoon

Ny medlem
Skidor
Trevligt forum
Dax för skidbyte Frugan kom hem och överaskade mig med nya skidor som hon köpt. Nu undrar jag om de funkar för mig??? Jag åker pistat och väger 75 är 173 lång är inget fartvidunder, mysåker två vecker om året medelåkare.
Skidorna är Head icon TT15 längd 170 radie 15,3 Har jag vettiga skidor ???

Skidor
Näe, jag tycker de låter dåliga. Men om du mysåker två veckor om året och är "medel" (på detta forumet blir det typ bättre än ren nybörjare) spelar det någon roll? Provåk skidor på ett skidtest, då kan du märka om en skida är bättre än en annan. Om vi säger någonting säger inte dig ett dyft och det kommer bara handla om våra personliga preferenser och bara innefatta de pistskidor vi åkt.

Skidor
En fru som köper skidor åt en?
Vad i h... Jag hade exploderat!!!
(Det omvända är lika knasigt det, och tyvärr vanligt förekommande. Men det accepteras uppenbarligen av en stor del av sveriges kvinnor...)

Mysåker man bara kan man åka på vilken skit som helst. Nemas problemas. Men av principskäl borde du slå näven i bordet och visa var skåpet ska stå! Bra karl reder sig själv, och vet minsann bäst själv vad han ska ha för skidor.

;)

Skidor
Klart du har vettiga skidor eftersom att du har en vettig fru. Om du märker när du testar skidorna att de funkar dåligt kan du ju alltid byta dem men behålla frugan. :)

Skidor
Head Icon TT15 är budgetskidor för pist. Fungerar säkert utmärkt om du kör i låga farter på mjukt underlag (mysåkning?), men hänger inte med om du vill utveckla din teknik och köra lite hårdare i branta pister ... 170 cm i längd är OK! Som med det mesta får man vad man betalar för! I allmänhet bättre att köpa ett par mer avancerade skidor begagnat, men det beror i slutänden på vad man vill ha ut av sin åkning.

/MM

Skidor
Bumpar denna tråden, jag har precis köpt Head Icon TT15 177cm då det var nedsatt pris från 4499 till 1200, jag ser inte hur man kan kalla 4500kr för budget. Har jag gjort ett dåligt köp eller fungerar dessa bra till mig som gillar att åka ganska fort och gärna i svarta backar?

Skidor
KevinO sa:
Bumpar denna tråden, jag har precis köpt Head Icon TT15 177cm då det var nedsatt pris från 4499 till 1200, jag ser inte hur man kan kalla 4500kr för budget. Har jag gjort ett dåligt köp eller fungerar dessa bra till mig som gillar att åka ganska fort och gärna i svarta backar?
Funkar väl som tändvirke alternativt brännbollsträ till sommaren

Snödjup

Tillbaka
Topp