Skidornas utveckling.

Skidornas utveckling.
Hej! Jag går årskurs två på gymnasiet och skall skriva ett fördjupningsarbete. Som ämne har jag valt skidornas utveckling genom tiderna, mer specifikt så skall ämnet handla om extremskidåkningens utrustning. Lite hur man uppfann den och vad som har hänt genom tiderna.

jag har dock lite svårt att hitta info om detta ämne. Jag skulle uppskatta extremt mycket om jag skulle kunna få lite hjälp med var någonstans jag skulle kunna hitta info om ämnet. tex böcker, sidor eller om jag kan ta kontakt med någon person osv.

Tack på förhand!! :D

Skidornas utveckling.
Jag skrev mitt projektarbete på gymnasiet om just extremskidåkning och fick toppbetyg på det, kan maila det till dig om du vill få lite idéer.

Skidornas utveckling.
Jag säger SUCK också... hur slö för man bli, jag gogglade på just det du söker och det kom upp hur mycket som helst,,,för fan, lite skärpning.

Skidornas utveckling.
Ar det mojligt att fa betyg pa en uppsats som handlar om skidakning? Maste vara HK eller Social linje..

Skidornas utveckling.
Blidee: Jag skulle jätte gärna ta en titt på dit arbete, står lite still för mig så ett par nya idéer och lite inspiration skulle inte skada, min mail är emil.hammersland@gmail.com :)

Mickeberg: Jag har självklart googlat efter den info jag vill ha, men har inte hittat något som riktigt kan hjälpa mig, jag kan det mesta om dagens skidåkning och utrustningen, men det är info om själva utvecklingen som jag skulle vilja ha info om. Om du har hittat det så skulle jag uppskatta om du skulle kunna länka den sidan.

Josh: Går teknik :)

Skidornas utveckling.
Om jag ska bli lurad att utföra någons "käll-letande" så föredrar jag att denne skapar en känsla av att ha bjudit ut mig på en trevlig middag och köpt en drink åt mig - innan denne försöker släta på mej.

Jag behöver tvätta en jävla massa kläder i helgen. Jag saknar både energi, tvättmedel och idéer kring hur jag ska utföra detta. Om någon skulle vilja komma hem till mej och visa mej hur jag gör vore jag tacksam. Om du tvättar allt, så lovar jag att titta på och lära mej tills nästa gång.

Skidornas utveckling.
Jibberisch sa:
Jag behöver tvätta en jävla massa kläder i helgen. Jag saknar både energi, tvättmedel och idéer kring hur jag ska utföra detta. Om någon skulle vilja komma hem till mej och visa mej hur jag gör vore jag tacksam. Om du tvättar allt, så lovar jag att titta på och lära mej tills nästa gång.
Inga problem, jag kommer förbi. Då kanske du skulle kunna köra en undervisning i hur jag tillagar en 5-rätters? Jag tänker då på ingredienser (hur ska jag handla egentligen? Bäst att du gör det, så kan jag gå brevid och kolla), tillagning (hade varit kanon om du kunde skriva ner ett recept, med tydliga step by step), diskning (här har jag lite problem, hur gör jag detta enklast?). Givetvis hoppas jag det ingår dryck, eftersom jag inte vet hur jag ska införskaffa detta så kanske du kan göra det också?

Tack på förhand!

Skidornas utveckling.
Jibberisch sa:
Om jag ska bli lurad att utföra någons "käll-letande" så föredrar jag att denne skapar en känsla av att ha bjudit ut mig på en trevlig middag och köpt en drink åt mig - innan denne försöker släta på mej.

+1

Skidornas utveckling.
EmilHammersland sa:
Blidee: Jag skulle jätte gärna ta en titt på dit arbete, står lite still för mig så ett par nya idéer och lite inspiration skulle inte skada, min mail är emil.hammersland@gmail.com :)

Mickeberg: Jag har självklart googlat efter den info jag vill ha, men har inte hittat något som riktigt kan hjälpa mig, jag kan det mesta om dagens skidåkning och utrustningen, men det är info om själva utvecklingen som jag skulle vilja ha info om. Om du har hittat det så skulle jag uppskatta om du skulle kunna länka den sidan.

Josh: Går teknik :)
Hmm, såg just att jag inte har kvar det arbetet på datorn. You're on your own son!

Tillbaka
Topp