Skidortstips alperna

Axbrink

Medlem
Skidortstips alperna
Tjenare! Har som plan att åka ner feb-mars eller bara mars, jobbar online och kan sitta var jag vill. Supertacksam för tips på bra ort att sticka till. Åker snowboard, inte åkt supermkt, vill gärna bli bättre på park så de får det gärna finnas en bra, men kul nybörjar-offpist med såklart. Har ni några bra, prisvärda, tips? Söker även boende kopplat till detta så har du något så hojta till! Tack på förhand!

Kungpulan

Medlem
Skidortstips alperna
För att du ska få några matnyttiga tips är det nog en fördel om du skriver vad du har för budget på ett ungefär.

Senast ändrad:

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Skidortstips alperna
Senast jag var i Alperna så var jag i Ischgl.
Om man bortser ifrån att jag var tvungen att dra i förtid då jag råkade timea ett globalt virusutbrott som hade byn som ett av sina epicenter så var det riktigt, riktigt fint där.
Härlig by och riktigt bra skidåkning.

Får se hur byn blir efter Corona nu, men innan/under var den iallafall riktigt bra.

PisteCarver

Aktiv medlem
Skidortstips alperna
Om budgeten har betydelse, så välj annan ort än Ischgl som är bland de dyraste i Österrike.
Fint i Ischgl? Ja, absolut, men det är det på många andra ställen i Österrike också.
Frukost pension i Ischgl kostar ungefär som 3* halvpension hotell i Zillertal.
Tre stora skidsystem plus Hintertux glaciären, alla har parker. Har ingen aning om hur bra parkerna är, är precis som @NyslipadeKanter för gammal för sånt ha ha… 😉

Axbrink

Medlem
Skidortstips alperna
Om budgeten har betydelse, så välj annan ort än Ischgl som är bland de dyraste i Österrike.
Fint i Ischgl? Ja, absolut, men det är det på många andra ställen i Österrike också.
Frukost pension i Ischgl kostar ungefär som 3* halvpension hotell i Zillertal.
Tre stora skidsystem plus Hintertux glaciären, alla har parker. Har ingen aning om hur bra parkerna är, är precis som @NyslipadeKanter för gammal för sånt ha ha… 😉
Tack, budget spelar absolut roll så gärna så prisvärt som möjligt, vad det nu betyder :P Har ni tips på nått i frankrike vore det guld, åker igenom där på vägen genom europa :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp