skidresa för bara minderåriga?

• Trådstartare Trådstartare flowerpower
  • Start datum Start datum
F

flowerpower

Guest
tjena, la upp ett tidigare inlägg ang detta med att hyra stuga och de blir nog svårt om inte stugan är privatägd.
Men kom och tänka på det måste väl finnas nåt sätt för 8st 16-17 åringar att åka skidresa?

t.ex. med ett bussföretag och i betalningen ingår resan, boende och skipass(eventuellt annat)
Om någon av er vet något sätt att åka på en skidresa med bara minderåriga skulle det va toppen. Helst inom sverige men förslag om alperna skulle ändå ta imots.
Vi är verkligen sjukt peppade att åka på en skidresa men ingen av våra föräldrar är speciellt sugna på det...

Jag och några polare åkte iaf med Active Ski när vi va under 18, och det va bara att mammsen eller pappsen fick skriva på nått intyg

Flekz-makkadellic sa:
ni kan säja at ni är arton så får ni åka men inte om busen går på disel för då går det inte at filma i liften fast om ni har twintips så kan ni nog ialafal ta skatbord i rampen til skolan
+1 på den.

Tror generellt att det är knivigt när man inte är myndig. Så vidare man inte åker med någon förening, skola eller med någon typ av ungdomsgrupp från fritis, ungdomshus, kyrka och liknande.

Helt enkelt därför att ingen vill ta ansvar för att släppa iväg ett gäng för dom okända ungar som bara ränner iväg och lever djävulskap.
I annat fall är det nog som Aspens skriver här ovan. Att föräldrarna får skriva på ett intyg som frånsäger arrangören ansvaret.

Jag och några ska dra till hemsedal i vinter med softresor, då ingår allt förutom mat, med det går även att tillägga på visa boenden.

David-Ivarsson sa:
Jag och några ska dra till hemsedal i vinter med softresor, då ingår allt förutom mat, med det går även att tillägga på visa boenden.
står ju i infon på softresor att man måste va 23+ för att boka boenden eller har ja fel?

Tillbaka
Topp