Skidresor med lite "tydligare och mer uppstyrt" program än att bara åka skidor?

JJRockford

Ny medlem
Ok, rubriken är väl inte den bästa :) Men jag tänkte såhär. Tycker egentligen mycket om att åka skidor, men brukar ändå tröttna ganska snabbt när jag väl kommer mig iväg. Skulle vilja ha en lite mer uppstyrd semester. Typ portåkning slalom en dag, offpist en dag, portåkning storslalom en dag, teori-föreläsningar på kvällar o s v. Finns det något sånt?

Gick SLAO:s skidinstruktörsutbildning 1&2 hösten 2006 (möjligen någon här som gick samtidigt?) och jobbade sen en säsong. Det var kul. Sen flyttade jag till Stockholm och började jobba som programmerare och sitter nu med tunga bostadslån och allt som hör till. Så någon mer säsong som skidlärare lär det inte bli. Men jag funderar ändå på att åka iväg på "Instruktör 3", just för att man då får en vecka där man förmodligen får ut mycket mer än att "bara åka skidor".

Samtidigt kanske det är onödigt att ta en utbildningsplats från någon som eventuellt behöver den för att jobba.

Så, förslag på liknande resor?

Det första jag kommer att tänka på är UCPA, inte riktigt vad du tänkt dig men närmre blir nog svårt att komma.
Annars finns ju alltid alternativet att boka privatlektioner med en duktig skidlärare, förklara redan vid bokningsdisken vad du är ute efter så löser det sig garanterat, men till ett pris givetvis.

Tillbaka
Topp