Skidsemester med barnen

jompa_68

Medlem
Skidsemester med barnen
Hej

Tänkte kolla om någon har några bra tips på skidorter som funkar för hela familjen? Min fru och jag åker mycket skidor - telemark - och gillar all typ av åkning (pist och offpist). Våra barn är nästa säsong 3 och 5 år och den äldste har då åkt skidor ett år.
Finns det någon bra ort, sverige eller europa, som man kan vara på i ca 3-4 veckor utan att dö av tristess....????
Måste finnas bra åkning för oss vuxna och nybörjar barn, skidskola, lekmöjligheter (lekplatser), badhus och mysiga matställen i byn.
Boende skall ligga i anslutning till backe och kan vara stuga, pensionat eller lägenhet.

tacksam för alla tips!!!

jonas

Skidsemester med barnen
ovan nämnda svenska skidorter är OK, men det finns nog faktiskt viss risk att du dör av tristess. Prova alperna istället. Välj någon ort med större stad, alt närhet till större stad och undvik de mest puderhetsiga ställena, typ chamonix, valdisere mm.

Åker två månader med barnen, 6, 5 och 1/2 år till Serre Chevalier om knappa två veckor. påminn mig efter påsk så får vi se hur det gick, tror risken att vi dör av tristess är minimal

Tillbaka
Topp