Skidsyndromet.

freeride_nu

Aktiv medlem
Skidsyndromet.
Jag har ett stort problem.
Min kille har blivit så konstig på sistone. Igår tog han på sig sina äckliga skisockar , hanskar och glasögon. vad kommer han göra härnäst i sängen??
Kanske ta på sig hela utrustningen och bara öppna gylfen.
Hur ska jag tackla hans sjuka beteende. Eftersom ni håller på med skidor så kanske ni kan hjälpa mig??

Tacksam för svar///Sara

Skidsyndromet.
Han beter sig som vilken annan kille gör när han blir skidkåt..

Han har nu kommit till Fas 1:
Testar -"små grejorna"- och tittar om de passar..

Senare kommer han till Fas 2;
Då han tar på sig pjäxorna och knäpper sedan på sig skidorna och smeker stavarna (inomhus, såklart)...

Jag har hört talas om Fas 3 också men jag har aldrig kommit så långt..

Men det är lungt, han kommer i.a.f. inte att vilja ha 6 med dig i denna utrustning, nej nej..
Han är alldeles för upphettsad i sina skidkläder, så det räcker bra...

Mitt enda tips är och bjuda honom på en skidsemester!

Då lugnar symdromet ner sig (som för övrigt kallas, "j-vligt skidkåt symdromet").

LYCKA TILL!

Skidsyndromet.
Jajjjjj Alltsåå, jag haar lite svvvvvvvåttttrt attttttttte skrrrri va mmed skkiiiidfahansnkarna på sssen ser mmmman iinnte så brra med googgglers innnmmmmmmmhus menn deet är säkert bbbbrra merd dddein kile. He elt niromalt.......

Jjjjjjjojuoohan

Skidsyndromet.
Är d när man kör ute på gården så fort de kommit frost lr precis efter regn lr?? :)
Isofall är jag iii den!! :)

Förreten sara.... Skidsemester är myyyykke bra om du vill få han att sluta testa utrustning, men dåligt om inte du vill ha en kille som går och tittar ut genom fönstret hela tiden samtidigt som han drar djuuupa suckar!

//JOhan

Skidsyndromet.
Hejsan

Jag hoppas att din kille inte har varit i detta tillstånd allt för länge, för detta beteende kan verka normalt till en början men situationen kan plötsligt bli mycket värre om man inte vidtar vissa åtgärder.

Det din kille drabbats av kallas Skidabstinens. Det finns flera sätt att tillfälligt dämpa symptomerna tex: matlagning, toalettbesök, Claes-Olsson katalogen och sist men inte minst sex. Fast det finns ju förståss bara en lösning på problemet, låt honnom åka skidor. Om nu inte detta är möjligt måste du ändå få honnom till en plats där han får gå, känna och smaka på snö, det brukar finnas snö utanför ishallar och i skidbackar där dom sprutar snö, där kan man även duscha i snö.

Jag hoppas att detta har varit till någon hjälp, jag har själv varit flera gånger i samma situation.

Hälsningar dr. ski

Skidsyndromet.
Han låter som en tönt...
Längta efter snö är en sak,
men att klä sig som en idiot
i sängen är en annan.
Detta är pinsamt å dina vägnar
också Sara,
för att du har valt att vara ihop
med en äkta rå-nerd.

Skidsyndromet.
Ja det händer lite titt som tätt att folk kommer och frågar denna fråga min svar blir:

Han är skidnödig.

Botemedel: en 75:a

Skidsyndromet.
Hej Sara....Beklagar djupt över detta..!

Förmodligen är han besatt av SKIDJÄVULEN vilket gör att han kommer inte att vända en blick åt nå annat om han inte får hjälp illa kvickt...!!
Du måste nog ta kontakt med religösa mot skidjävluen på www.religosa_mot_skidjavulen.com

Ha det..!!
/David

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp