Skidtipps för telemark/turskidor, tack!!!!

Undrar om det finns någon som kan ge mig lite tipps på en lätt och någorlunda bred skida som jag kan använda för längre turer på fjället. Dvs. en skida där man kan få ut en hel del av telemarkssvängarna i nerförslut, men som ändå inte väger bly..... kör i vanliga fall med ett par gammla Völkl G41 (pro-model) som är 1.97, bland de bästa skidorna jag testat för offpiståkning!!! styv, stabil lång, snabb!! men problemet är att med stighudar och tung packning på ryggen så är dom inte lustiga att gå med..... Hjälp!!

Hej. Jeg har gået meget tur på et par skis Trab sintesi, Italienske meget lette ski. Trab ski anvendes af hovedparten af verdenseliten i skialpinisme, men Sintesi modellen er beregnet på alm tur gang og ikke konkurrence. Jeg kører alpin på dem og min kammerat kører telemark, begge er vi meget tilfredse. Kører man meget meget hurtigt er de selvfølgelig ikke helt som et par kraftigere ski, men ellers er de rigtig fine.

Ellers er der jo Norbert Joos fra Völkl som har fået meget god kritik: meget gode egenskaber og meget lav vægt, omend nogle har haft problemer med de medfølgende skind. Flere af Atomics ski er også ret lette i konstruktionen og har været favoritter for mange nedfartsorienterede turgængere i mange år.

Men ellers, så er der meget på nettet.

Hilsen Christian

Tillbaka
Topp