Wrede89 sa:
Hörru Froggan! Du kommer aldrig hitta det drömmparet du letar efter. Det finns inte! Ska du säsonga i alpererna borde du skaffa dig ett par riktigt bra offpistskidor och inte åka på några halvbra allroundskidor. Blir bara dyrt i slutändan. Förr eller senare måste du ändå ta steget och köpa rejaäla skidor. Ja menar, om du ska åka till alperna med allroundskidor så får du inte ut något av det och du kan lika gärna åka till Storhogna och säsonga där ;-/
Peace
Håller med min vän här ovan =P.
så är faktiskt den dystra sanningen. Ett par skidor för vart ändmål gäller dessvärre, tycker jag själv då får jag väl tilläga. Så ingen lackar ur menar jag... haha..
Vill man ha ut 100 procent utav sin åkning i offpisten så måste man åxå ha ett par offpist skidor. Vill man köra storslalom, ja då måste man ju ha ett par blad som funkar för det...
Men... med dagens breda skidor så finns d massor att välja på som funkar hur bra som helst i pisten hård som mjuk... lekiga å roliga med ett jädra skär med olika svänradie, sen finns d även sånna man inte ens kan svänga med men sitter som fasen så länge man typ kör rakt ned.. haha.. storslalom ville du väl ha sa du? *lol*
Mitt råd då..
Ta å läs vad d står om dom stora laggen.. å välj det som kommer närmst dina behov.. så länge den bara e så bred som möjligt.. å ska du till bg kan jag lova att du får nytta av dom så fega inte. Har alltid försökt ha det bredaste å än så länge funkar d.. även om d inte e Canada..
En jag vet som jag har åkt på en hel del är i alla fall
www.hendryxskis.se Modell: Rhino
Klarar allt i alla underlag i vilken storlek av sväng som..allt hänger på dig själv... ju fortare det går å ju längre svängar du gör , ju mer stryka i benen kräver det.. den jag åkt på mest av allt =) Den kanske kan vara lite stor.. men det hänger ju mest på hur duktig du är... Annars titta vad mer han har att erbjuda.. allt han erbjuder håller säkert samma standard som Rhinon.. =) 1 kr i PR avgift av Henrik tack hahaha..
Annars märket jag tycker som gäller är ARMADA! e själv sugen på Armada ARG (La Gorda faktiskt.. =)
Välj bland dom spännande annerlunda skidorna.. så lovar jag dig en härlig pudersäsång på härliga skidor..
ps.. fega inte med längd heller...Ta så långa du bara vågar alternativt längden tillverkaren tycker... fler fördelar än nackdelar även om man inte kan tro det... man lär sig fortare än vad man kan tro... plus d lät ju som du åkt en hel del om jag förstod det rätt=)