Skidtrix

freeride_nu

Aktiv medlem
Skidtrix
Jag skulle vilja ha några tips på trix att jobba på i vinter. 360 klarar jag av, men sen gör jag inte mycket fler grejer - testar för lite och är för FEG.
Äré nån som har tips på olika trick att träna på ;-)

Skidtrix
tjenare..!
sätter du lite oliga grabs?
typ:
mutegrab - "lilla krysset med handpålägg"
japan - grabba under skidan på mitten
tail grabb - gör en mute och ta tag i bakre spettsen på skidan.

kombinera dessa med 360 så blir du cool i backen.

Skidtrix
Det är aldrig fel att genomföra en tvist samtidigt som man hoppar genom skidskolan. Mejan sätter mute grabben klockrent numera säger han. Han kanske har några tips.

Skidtrix
Har du svårt för att göra nya trix så kan du använda de du kan och göra dessa längre och och högre. Gör dina trick länge i luften. Tänk dig en enkel mutegrab 2 sec extra. Då blir du cool i backen. Kan du inte göra en 720 så se till att du hoppar bra mycket längre och högre än den som kan. Raka airs....

Skidtrix
När du känner dig klar med skidtrixed rekomenderar jag stavtrick istället. Det finns flera uppenbara fördelar med stavtrix, inte minst att det funkar betydligt bättre i baren än skidtrixen.

Det mest klassiska stavtricket gör ungefär enligt nedan. Obs, prova inte detta hemma om du inte är mycket välförberädd - skaderisken är överhängande. Allvarliga fysiska såväl som psykiska defekter blir ofta resultatet då man går ut med för hårda stavtrix.

1. Tag en stav, störtlopp eller super-G gör det hela lättare.

2. Håll staven med båda händerna framför kroppen, handflatorna uppåt. Ingen gång under tricket skll någon av händerna släppa greppet.

3. Kliv över staven med båda benen.

4. Vräng staven bakom ryggen och över huvudet tills du återigen har staven framför kroppen.

5. För det ena (säg vänster i detta exempel) benet utanför vänster arm, över staven och sätt ned foten på andra sidan staven.

6. Vräng höger arm över huvudet så att handen passerar strax ovanför vänster öra. Staven passerar dig nu i vertikalläge, till vänster.

7. Nu står du "normalt", med staven bakom dig strax under rumpan. Kliv över staven bakåt.

8. Klar. Du står nu i exakt samma position som när du började.

En del faller redan på punkt 3. Andra får problem med 4. Få klarar sig förbi 5.

När min hemsida blir klar kanske jag kan fixa en intruktionsvideo. Själv gör jag givetvis detta trick enkelt, snyggt och stilrent.

HWC HitMe

Mannen, Myten, Milstolpen

Skidtrix
Stavtrick i all ära, men Doktor Steve är en riktig fena på det där. Jag såg med egna ögon och tror fortfarande han fuskade någonstans, jag fattar bara inte var han fuskade. Eller så beror det på att han har oproportionerligt långa armar.

Åter till trick. Mitt favvistrick är frontside afterburner och går till så här;

1. Utgångsposition är i baren iförd en elegant barunderkropp.

2. Tag av tröja och beställ in rikligt med Grön Chartreuse och tändare.

3. Smörj in eventuell könsbehåring, bröstbehåring, stjärtbehåring och håret under armarna med Chartreusen. OBS; armarna bör hålla uppåt.

4. Sätt fyr på skiten and show your warface.

5. Åter till utgångsposition genom att ta på tröjan.

Det är ett brantåkartrick av rang...
/Jean-Claude Mogul

Skidtrix
Frågan är hur kombinationen skulle funka. Kombinationstrix ger ju som bekant de riktigt höga poängen. Steve Strand har ju en tendens att kunna brinna riktigt länge. Tror du han hinner riva av ett stavtrix innan han slocknar?

HWC HitMe

Skidtrix
Eller varför inte kombinera de bägge trixen - då har du det s k Tomteblosset. Smörj i så väl kroppshår som stavar i alkoholen, tänd på stavarna och gör stavtrixet. Bäst effekt får du om du antänder könshåret med stavarna i punkt 3 eller 4. Görs dessutom trixet utomhus i t ex backen (kvällsåkning) kan du räkna med att brudarna flockas - nyrakad som du är ;-)

Skidtrix
Till att börja med måste jag säga "nej", det finns inga trix att lära sig om man är feg. Nyckeln till att bli en lyckad trixare ligger, som så mycket annat, i att inte vara rädd för NÅTT!! Om du dock gaskar upp dig ett par hekto så kan jag säga att om det gäller skidrelaterade prylar så är det ENKOM djur-trix som gäller i år, välj mellan stora björn, dubbel-groda, giraffe (with backlook)och när du behärskar dem med grace kan du satsa på djurtixens härskare -Stora Älg.
Om det gäller partytrix å andra sidan, räcker det sällan med ett fullständigt dödsförakt (det är nödvändigt, men ej tillräckligt som vi brukar säga) -du måste ävenledes ha tur samt vara en mycket mycket sjuk människa.
Barunderkropps lambada med beväpnad, uniformerad gendarm t.ex får man ju mycket cred för, men det kunde ju slutat illa, för att inte tala om allehanda eldstunts man överlevt genom åren, ja i sanning broder -en stor portion tur behövs.
Lycka till! /Steve

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp