Skidutrustning på Ryanair

Bergett

Ny medlem
Hej,

Ska till Dorfgastein v4, vi flyger Ryan till Klagenfurt. Jag har förbokat skidutrustning på flyget. Jag utgår från att med skidutrustning menas skidor, stavar och pjäxor. Jag har inte hittat någon tydlig info på hemsidan om detta. Är sportutrustning= 1 kolli? Behöver jag mosa ner mina pjäxor i skidfodralet eller kan jag ha både skid och pjäxväska? Är det ok att packa mer saker än skidor/pjäxor i samma väska?

Hälsningar
Bergett

Vet inte vad reglerna säger men när jag flög med dem innan jul uppfattade jag det som att det var ett skidfodral som gällde. Hade stoppat pjäxorna i en väska och den visade sig 2kg för tung så de sa åt mig att stoppa saker från väskan i skidfodralet så plockade över lite grejor och sedan var de nöjda. En kompis hade stoppat det mesta av packningen i skidfodralet och det anmärkte dom inte på. Var även några andra som flög med rejält tunga skidfodral utan att de brydde sig om det men minska lilla övervikt reagerade de på.

Vet som sagt inte vad som står i reglerna men så fungerade det iaf när vi flög.

Sist jag flög med Ryan (maj 08) var det oxå lite lurigt att hitta info, men den finns nånstans på deras hemsida. Sports equipment, som de kallar det för, är en skid/boardbag som du kann mosa ner i princip vad du vill i så länge den inte väger mer än 20kg. Men, som skrivet ovan, brukar dom inte bli arga om den väger 22 kg heller... Brukar kosta ca 30 Euro per flight. Har för mej att man oxå kan köpa den på flygplatsen vid incheckningen, men då till dubbla priset eller så.

20 kg är ju väldigt lätt att komma upp i, pjäxor och två normaltunga skidor och så var det klart...

Tack för era svar. Tipset är alltså att mosa ner pjäxorna i skidfodralet eller i väskan och lägga kläder i skidfodralet istället för att köra både skid- och pjäxväska?

Tillbaka
Topp