Primary sa:
fluffyclouds sa:
Hur är TSTn?
Kör nu på ett par Rossingol S3 vilket är en fantastisk all-mountain skida som verkligen klarar allt, varför skulle jag annars ränna runt på dem i tre år? Men är ju även därför det börjar bli dags att leta upp ett par nya, kör överallt, hårt och väl förutom i parken där jag heller inte spenderar mycket tid. Har kollat lite på Sin/Soul 7 från Rossingol nya sortiment då de verkar mest jämförbara men är ju samtidigt kul att gå på något nytt. Vill i alla fall ha ett par som är stabila nog att fläska på i pisten som samtidigt flyter fint i puder och kan hjälpa mig att utvecklas lite i parken.
Är 180 och väger in på 70 kg, ha gärna i åtanken att jag har ett par tjocka puderlagg.
Skulle också vela få reda på vad folket säger om TSTn, är själv ute efter ett par nya skidor allmountain/allround/onequiverski och har kommit fram till TST, SFB eller Rocker2 108.
Vad jag hört om TSTn är att den ska vara lite "chargigare" än JJ, gå riktigt bra i pisten men även flyter riktigt bra i offpisten. JP Auclaire använder TSTn som sin alltiallo skida, ungefär som Pollard kör sin SFB som sin alltiallo antar jag, dock är det ju skillnad på åkstilarna. SFB och Rocker2 108 är väl något mer lekfulla och jibbiga medan TSTn är mer åt köra "seriöst" hållet vad jag har förstått (rätta mig gärna!!)
TSTn finns billigt hos tysken, tillsammans med Griffon/STH2wtr13 så kostade dem 520/540eur (~ 4700kr) billigaste jag har hittat dem iaf!
längderna då? väger ca 80 är 183cm kort, väger mellan ~185-~192 längderna!
Hoppas någon/några lite mer kunniga kan ge oss lite tips
Hallå.. Lite feedback på TST'n.
Letade efter en skida förra året att ha som enda skida, alperna någon vecka per år och Åre. Dvs den skulle behöva behärska ett isigt åre samt puder i alperna. Valet föll då på ett par K2 hardside, vilket jag körde med en vecka i alperna. Grymma skidor men rätt tråkiga... För pist orienterade. Sålde då dem och letade efter ett par 'lekfulla' allround skidor. Valet föll till slut på ett par Armata TST, Frågan var då vilken längd.. Hade tok ångest om jag skulle gå på 185 eller 192. Väger 80 kg och mäter in på 186. Jag bestämde mig till slut för 192 och ångrar mig inte en sekund! Skidorna känns klart smidigare än mina 181 K2 hardside.
Har bara kört dem en vecka i Åre än så kan tyvärr inte uttala mig om puder egenskaperna än men i pisten är dem grymma. Förvisso lite mindre fartstabila än hardside men absolut fullt tillräckliga. Ska tillägga att jag inte har åkt så många skidor i det här segmentet innan men rocker 2 108 upplevde jag som mindre roliga i pisten än TST. TST har rätt styv tail vilket gör dem gosiga.
Stod i garaget och vallade en kompis nyinköpte soul 7 häromdagen, såg riktigt fina ut. Dock så borde de vara snäppet sämre än TST i hård pist (?).. Hade en riktigt mjuk tail jämfört med TST som är styva baktill.
Summan som kardemumman; Jag är sjukt nöjd med mina 192 TST för pistbruk, djupare puder hade jag hoppats på att få testa i wagrain med omnejd fr.om imorgon men ser lite runt ut på den fronten....