Skidval (K2 Disorderly)

adamreivant

Ny medlem
Skidval (K2 Disorderly)
Nu va det dags igen att byta skidor, då mina gamla snart är slut. Har då läst lite recensioner, kollat på olika skidor och kollat priset med en bindning. Har då kommit fram till att K2 Disorderly verkar ett bra köp. Med en Marker Griffon bindning på (mittmontering självklart!) Då jag kan köpa hela paketet för 3500:-

Men det finns lite tvivel i mig, jag är 175cm lång och väger 61kg ungefär. Åker väldigt mycket park, det händer att jag åker offpist och pist också. Har tänkt mig att skaffa ett par i 169cm, då 179 skidorna verkar vara aldeles för långa med tanke på att dom verkar vara lite tyngre än andra skidor. Men vad säger ni om skidorna? Gör jag ett bra val med det köpet (Disorderly + Griffon). Ska jag satsa på en annan bindning? Är kvalitén bra på skidorna?
Ja berätta allt ni vet om skidorna!

Väldigt tacksam för svar!
//Adam

Skidval (K2 Disorderly)
jag var själv påväg att köpa dem men jag tyckte dem känndes lite hårda och tunga. Men det är väl vad jag tycker. Tror att griffon blir bra till disorderly.

peace,

Senast ändrad:
Skidval (K2 Disorderly)
Bindningen är iaf riktigt bra, skidorna har jag inte testat men jag tror de är bra. Men som sagt, bindningen behöver du verkligen inte byta!

Skidval (K2 Disorderly)
Har ju hört att marker bindningar brukar gå sönder väldigt väldigt fort, alltså Marker free 12 och så. Men det är en annan sorts metall i skistoppern på Griffon och Jester va? Är det någon stor skillnad mellan jester och griffon?

Skidval (K2 Disorderly)
mm! jag gjorde en tråd om detta!
Griffon och jester är det enda bra från marker. Resten kan gå ta sig i röven.

Disorderly är sjukt snygga, ganska hårda och stabila som fan. Alla K2 skidor iår är lite fel mätna. Jag gick till alpingaraget och tänkte kolla på disorderly 159 cm, Men dom är typ är längre än 159 cm egentligen. Dom är lite längre, typ 163 cm. Jag har ett par K2 extreme och är sjuuuuuukt nöjd! Väldigt mjuka och stabila.
Tänkte på disorderly först men ville ha lite mjukare och lättare. Disorderly är nog ganska stumma, men annars kan du ju fråga Adam Falk, han åker med dom.
Så dom du vill ha (169cm) är skidorna egentligen 173cm ungefär.

peace.

Skidval (K2 Disorderly)
o btw skillnaden mellan jester och griffon är att jester är dyrare och har högre DIN skala. ( det du ställer in vikten på) Men mina grffon har upp till 10 eller 11 tror jag.

Tillbaka
Topp