adamreivant
Ny medlem
Skidval (K2 Disorderly)
Nu va det dags igen att byta skidor, då mina gamla snart är slut. Har då läst lite recensioner, kollat på olika skidor och kollat priset med en bindning. Har då kommit fram till att K2 Disorderly verkar ett bra köp. Med en Marker Griffon bindning på (mittmontering självklart!) Då jag kan köpa hela paketet för 3500:-
Men det finns lite tvivel i mig, jag är 175cm lång och väger 61kg ungefär. Åker väldigt mycket park, det händer att jag åker offpist och pist också. Har tänkt mig att skaffa ett par i 169cm, då 179 skidorna verkar vara aldeles för långa med tanke på att dom verkar vara lite tyngre än andra skidor. Men vad säger ni om skidorna? Gör jag ett bra val med det köpet (Disorderly + Griffon). Ska jag satsa på en annan bindning? Är kvalitén bra på skidorna?
Ja berätta allt ni vet om skidorna!
Väldigt tacksam för svar!
//Adam
Men det finns lite tvivel i mig, jag är 175cm lång och väger 61kg ungefär. Åker väldigt mycket park, det händer att jag åker offpist och pist också. Har tänkt mig att skaffa ett par i 169cm, då 179 skidorna verkar vara aldeles för långa med tanke på att dom verkar vara lite tyngre än andra skidor. Men vad säger ni om skidorna? Gör jag ett bra val med det köpet (Disorderly + Griffon). Ska jag satsa på en annan bindning? Är kvalitén bra på skidorna?
Ja berätta allt ni vet om skidorna!
Väldigt tacksam för svar!
//Adam