skidval?

jarshild

Ny medlem
skidval?
tjena fan dåe. Jag vill ha ett par nya skidor. Innan har ja alltid kört på hyrskidor så ja vet inte så mycket om va man ska kolla efter å så... Men e ja inte helt oerfaren på att åka då ja sätter fip å lite sånt å har åkt en del offpist. Så ja vill inte ha ett par dåliga skidor liksom.
Jag letar alltså efter ett par park skidor som inte e jätte dyra, men som endå håller rätt bra kvalle. Ja e 189 lång å väger 84kg.
Förslag?

// jarshild

skidval?
Extrem Villain tipsar jag om!
kommer gå att köpa nu i vinter.. gryymt skön skida som jag själv åkt på hela säsongen. den är mjuk och riktigt rolig att leka runt på, men smtidigt håller den måttet i pisten och även utanför.

kommer gå lös på runt 3000:- tror jag..

så håll ögonen öppna efter den, de är en röd skida med avlånga kuber på, u will se ;)
lycka till med skidköpet!

skidval?
jeppenator sa:
Extrem Villain tipsar jag om!
Kör inte du för dem? ;)

Kolla efter skidor som är vridstyva, med din vikt kommer du behöva det. Ska du dessutom åka något annat än park tycker jag att du ska totalrata allt med symmetrisk skärning (samma fram och bak som tvvv_5 tipsar om)
Kika på något runt din egen kroppslängd och absolut inte bland de mjukare skidorna som K2 Fujative osv.

skidval?
Dagens geometrilektion:

Det finns inga avlånga kuber Jeppe! En kubs kanter är alltid lika långa, annars är det ingen kub.

skidval?
det skulle ju rent teoretiskt kunna vara en kub som färdas så snabbt att dess horisontella sidor ser längre ut än de vertikala.. bara en tanke. :)

skidval?
Haha :P , tips på ngn sida på nätet däre finns 09skidor ? har kikat men behöver fler alternativ har inte hittat "the right" än (:

Tillbaka
Topp