Skifix Big Air 2009!

ST90

Medlem
Skifix Big Air 2009!
Nu är det alltså spikade datum för Skifix Big Air i Storklinten för denna säsong.

Första tävlingen körs i februari, precis som förra året. Datum blir 8/2. Det följs upp med tävlingar i Mars och April, 14 mars är det som gäller och i april är det 18/4. Mer om det kommer att stå på www.skifix.com och www.storklinten.se.

Så avboka allt vad som heter släktträffar, flickvänner, jobb eller annat trams och boka in tid i Storklinten för Skifix Big Air!

Ses i februari.

------------------------------------

EDIT:

Okej fellas! Nu är anmälan över! 58 åkare anmälda toltalt (räknat över alla klasser). Från Kiruna till Stockholm, super sweet!

En hel del duktiga åkare är anmälda så detta kan bli en riktig luftbatalj. Hoppet ser ni en bit längre ner här. Ni som inte vill tävla borde ta en till Storklinten ändå för ett skönt häng och för att checka lite bra åkning!

Behöves det boende finns det billigt boende att boka via www.storklinten.se . Bor själv över där. Har ni några frågor ang boende kan ni maila Skicamp, eller skriva till mig här på Freeride.

MUSIK:
Är det någon som har speciella önskemål på musik under tävlingen så skicka lite förslag till mig eller Mariahh på FR-mailen. Kommer att köra ut ca 10 CD's och fylla en 2GBs iPod med musik så det ska nog räcka. Så kirrar vi den fetaste tävlingsmixtapen ever! Hehe.

Några andra funderingar, läs på www.storklinten.se/bigair2009.php , fråga i tråden eller maila skicamp! Mailadresser finns på www.storklinten.se.

HOPPET:

7028

NOTIS:
Årets första tävling har 58 anmälda, förra årets första tävling hade 25.

Senast ändrad:
Skifix Big Air 2009!
låter ju sweett!!:D
HUr e planen att hoppet ska se ut?=)
Alltså stolrlek och step up, step down , gap....? :D

Senast ändrad:
Skifix Big Air 2009!
det kommer säkert bli kul,, inte för att jag ska vara med i tävlingen.

Skifix Big Air 2009!
är fel i texten! 26/1 ska det vara tror jag för anmälningar? rätta till det så alla förstår!

Anmälan till första deltävlingen öppnar idag (26/2) och stänger onsdag 4/2 kl. 21.00! OBS! Endast föranmälan!

Senast ändrad:
Skifix Big Air 2009!
KaILe sa:
är fel i texten! 26/1 ska det vara tror jag för anmälningar? rätta till det så alla förstår!

Anmälan till första deltävlingen öppnar idag (26/2) och stänger onsdag 4/2 kl. 21.00! OBS! Endast föranmälan!
Schysst! Ibland dansar fingrarna nog så snabbt över tangenterna! Nu ere fixat.

Skifix Big Air 2009!
jstalis sa:
Fat-O sa:
Railson sa:
låter ju sweett!!:D
HUr e planen att hoppet ska se ut?=)
Alltså stolrlek och step up, step down , gap....? :D
Är ej planlagt än. Kommer uppdateras så småningom! :))
ska dom inte ha det hoppet som finns backen nu? tyckte någon har nämt de..
Enligt Henke skulle de ha det i första tävlingen!
Dock skulle dem bygga om det, förlänga med 2-3 meter och förbättra landningen :)

Senast ändrad:
Skifix Big Air 2009!
gluund sa:
jstalis sa:
Fat-O sa:
Är ej planlagt än. Kommer uppdateras så småningom! :))
ska dom inte ha det hoppet som finns backen nu? tyckte någon har nämt de..
Enligt Henke skulle de ha det i första tävlingen!
Dock skulle dem bygga om det, förlänga med 2-3 meter och förbättra landningen :)
Hoppet byggs med utgångspunkt från det nuvarande hoppet. Tanken är att göra det lite längre samt att branta till kicken något för att få lite mer höjd. Henke är banchef och kommer att se till att det blir bra. Tänk också på att vi vill få till en "stegring" genom serien. Vi startar här och sen kommer det (om allt funkar) att blir större features i #2 och #3.

Skifix Big Air 2009!
Antmeister sa:
Nån köldgräns? Hörde att det skulle bli kallt i helgen! :)
Vi har -20 som gräns för att köra liftarna. Kör vi liftarna så kör vi tävlingen. Kollade just in på www.yr.no (sök övre svartlå) och dom pratar om ca -12 till -15 under nästa helg. Den prognosen kommer såklart att ändras flera gånger under veckan. Vi håller tummarna för att det ska bli kanonväder!

Skifix Big Air 2009!
Ok allihopa.....just exakt nu, med ett knappt dygn kvar på anmälningstiden har vi 44 anmälda åkare från Järfälla i söder till Kiruna i norr. Vi har drygt 10 snowboardåkare, resten på skidor. Åldersspridningen är också ganska schysst och vi kommer att få tuff konkurrens bland såväl juniorer som seniorer. Ett par tjejer har anmält sig såhär långt... Ser lovande ut för serien!

Skifix Big Air 2009!
Faaawk, missade totalt att det var kl 1900 idag sista tiden.
Det går inte och anmäla sig i efterhand?

Annars så är det ju kul med så mkt folk åså får man satsa på nästa tävling ist :>.

Skifix Big Air 2009!
Hogizz sa:

Annars så är det ju kul med så mkt folk åså får man satsa på nästa tävling ist :>.
du lyckas alltid med nått sånt där tycker jag, sneakarn! :)

Skifix Big Air 2009!
jstalis sa:
Hogizz sa:

Den här gången ville jag ju verkligen vara med :D Ångrade ju som fan förra året att jag inte var med då, såg ju soft som fan ut. Hade tom fixat ryggskydd till på söndag också denna gång! Satsar på nästa och hoppas på att det blir slopestyle :E

Skifix Big Air 2009!
Hogizz sa:
jstalis sa:
Hogizz sa:

Den här gången ville jag ju verkligen vara med :D Ångrade ju som fan förra året att jag inte var med då, såg ju soft som fan ut. Hade tom fixat ryggskydd till på söndag också denna gång! Satsar på nästa och hoppas på att det blir slopestyle :E
hehe okay! :)
det lär inte bli slopestyle skulle jag tro, eller vem vet?! :) eftersom det heter SkiFix BigAir, men varför inte köra SkiFix SlopeStyle? :D

Skifix Big Air 2009!
YEY

Hoppas bara vädret inte suckar på söndag!!

Och jo, skifix slopestyle hade ju varit mer nice faktiskt då man själv suger på att hoppa i gigantiska hopp och är mer into rails :D

peeeys

Skifix Big Air 2009!
kan ju säga att hoppet ser sjukt najs ut var där idag, men de ska fixa så farten blir bättre och man kommer över hoppet på ett bra sätt :)

Skifix Big Air 2009!
DanYb0i sa:
vad ska man göra om man anmält sig men inte kan komma ? :O
Skicka ett mail med avanmälan bara. Enkelt. Vi vill gärna veta så snabbtsom möjligt. Alla "sena" förändringar ställer till med mer bök vilket gör arrangemanget på tävlingsdagen svårare.

Skifix Big Air 2009!
jns sa:
Hur ser det ut med bilder/film på hoppet? Vore najs att veta hur det ser ut innan man dyker upp!
snackade med lite folk som hade varit igår och shredat på kvällen i klinten och hoppet var klart dom skulle bara fixa större startkulle så man fick mer fart..

men hoppet ser ut nästan som förra året "det som stod i parken", men det är lite större, mer kick och brantare landning! :)

Skifix Big Air 2009!
jns sa:
Hur ser det ut med bilder/film på hoppet? Vore najs att veta hur det ser ut innan man dyker upp!
Hoppet byggdes om igår (onsdag) och testades av några locals. Tror att sebbe tog någon filmsnutt som han säkert kommer att lägga upp så snart han hinner.

Tillbaka
Topp