Skifix Rail Jam #2 2009! OBS: TREDJE APRIL!

ST90

Medlem
Då var det dags igen för railjam nummer 2.

Precis som förra gången kör vi 2 rails, musikanläggning och lite schyssta priser!

Tävling kör vi den här gången också, anmälan görs på plats.

Datum för detta är fredag den 3:dje april, alltså fredag vecka 14. Lite bättre planerat den här gången så ta och skriv in detta event i kalendern, kommer bli sjukt roligt!

Vi börjar 15.00, och tävlingen körs runt 17-tiden, butiken stänger 17 så direkt efter det kickar vi igång!

Efter tävlingen kör vi vidare med fri åkning så länge alla orkar.

För er som inte var med förra gången så kör vi på Skifix-butikens parkering, två rails med startramper samt ett mindre hopp finns. Bilder på detta kommer senare då vi shapeat till allting ordentligt!

Så ta bara med er gott humör och skidor så ses vi den tredje!

Peace!

Senast ändrad:
Observera datum: tredje april, eftersom att den tionde är långfredag! Så alltså: nästa vecka på fredag kör vi!

/Skifix

Imorgon är det alltså dags, jag kommer att vara där ifrån morgon och shapea till allting med hjälp utav traktor. Är det någon som är sugen på att hjälpa till så är det bara att droppa in! Bilder blir det inget av eftersom att det kommer se helt annorlunda ut efter att vi är färdiga, kan iaf säga så här:

Setupen är lite ändrad från tidigare, vi kommer bygga om startrampen en aning så den blir brantare samt mer väl-shapeat.

Jag och brorsan har just varit och lämnat av ett 6 meter långt PVC-rör som jag hade tänkt försöka få upp som något slags downrör, får se hur det blir. Sen tidigare står ju en 2-rörsrails och en 3-rörsrail där, båda är väl runt 6 meter de också.

Kommer bli najs i varje fall!

Ses!

/Seb

Snödjup

Tillbaka
Topp