Skillnad?

Josslo

Ny medlem
Skillnad?
nån som vet vad det är för killnad på Cloettas Plopp och Center?! har länge jämfört och jämfört men har inte hittat en lösning på problemet! någon som har forskat vidare på detta problem?

Skillnad?
jag har också undrat över detta men har inte orkat jämföra men det är en riktigt viktig fråga så nu ska jag fara iväg och köpa så du kan få mitt svar sen.

PS. har du provat om det är nån skillnad på rullar och dom "vanliga" med rutor?

Skillnad?
--------------------------------------------------------------------------------

Center föddes år 1941 och är från början en Cloetta-produkt, medan Plopp föddes år 1949 i Stockholm hos [Choklad Thule]. När sedan Cloetta köpte upp [Choklad Thule] kom Plopp med i Cloettas sortiment och har blivit kvar där. Båda produkterna är lika efterfrågade så det har aldrig funnits någon anledning att ta bort någon av dem.
De är dock inte samma produkt. Center och Plopp har olika recept beträffande fyllningen. Plopp-fyllningen har något lägre socker- och fetthalt än Center-fyllningen har, men framförallt är aromtillsatsen av helt olika karaktär. Plopp har aromen cumarin? (substitut), med smak av karamell?, och Center har aromen kola. Dessutom är Plopp-fyllningen lite "rinnigare".

Andra anställda på Cloetta Fazer hävdar att skillnaden består i "koktiden" är olika för de två kolafyllningarna. Detta skulle rimligen kunna förklara skillnaden i "rinnighet" men huruvida koktiden reducerar socker- och fetthalten är kanske mer oklart.

Finsmakarna påstår sig känna stor skillnad, men det kan kanske vara lättare att uppleva smakskillnaden i en vanlig Center-rulle kontra en liten Plopp där chokladandelen är ca 10 procent lägre, än vid t.ex. styckbitarna, där chokladsmaken framträder mera.

tack för mig.

Skillnad?
det e alltså därför jag alltid har tyckt om plopp bättre medans polarna har mobat mig och sagt att det e samma sak.

En annan fråga på samma ämne om man nu lånar tråden lite.
Pucko och Cocio vilket är godast? vilket dricks mest var?
minns att jag som lite inte äns visste vad cocio var är cocio nyare?
eller kom det bara till skåne senare?

Skillnad?
har faktiskt bara hört Pucko och inte om någon Cocio..

Föressten, är det bara jag som tycker att Dumles dryckchoklad inte smakar Dumle?

Skillnad?
vad e cicio?..
o jag e med dig dumlaes dryck smakar bara söt kan ej dricka de huvva

Skillnad?
tack nu vet jag vad som är skillnaden! jag tycker även att dumles dryck inte smakar dumle så du e inte ensam om det. jag har även kollat på det där programmet PLUS på tv och har där hört att dumles dryck innehåller 50%! socker...stämmer denna mytomspunna tragedi!

Skillnad?
Pucko Chokladdryck började blandas redan på 50-talet, nere i Skåne. Där bodde ett geni i klass med Einstein och Alfred Nobel, och han ville precis som dem göra världen lite bättre. Resultatet blev en snärtig och välsmakande Chokladdryck, som senare fick en tvillingdryck, i Pucko Kaffe. Sedan länge tillbaka kan man höra "aa, ja ska ha en mosbricka å en pucko" på varenda korvmoj. Både Svenskar och Raggare har lärt sig älska Pucko Chokladdryck! Numera är Pucko Chokladdryck illa ute eftersom tillverkningen har flyttats till Danmark?! Kan ni tänka er något så förnedrande för vårt avlånga land? Det vore ju som att flytta Volvo till Korea. Jag föreslår att vi gör en massiv demonstration för att få tillbaka Pucko Chokladdryck till dess hemtrakter.

Vad gäller Cicio har jag ingen aning om vad det är. På chokladdryckshyllorna i min stad har Pucko monopol. Men jag skulle bli mycket förvånad om någon uppstickare kan slå ut Pucko från Chokladdryckstronen.

M.V.H
Prof. Jonas Blom

Skillnad?
Dumle Cacoa:
Av 100 g är de 90 kolhydrater varav 80 procent socker!
kan skriva hela inehålls förtäkningen om nån skulle vilja de

Skillnad?
på tal om dumle.. Någon som smakat nya dumleglassen?
Så sjuuuukt god.. rekomenderas hårt!

Skillnad?
Blev mkt besviken på dumledrycken, då jag sett fram emot dryckesformen av den goda kolasmaken som kännetecknar mitt favoritgodis. Och dyrare än oboy är den också, aldrig mer köper jag den. Menmen, den kommer att drickas upp... Cocia har aldrig slagit igenom i sthlms-trakten, never heard of it.

Skillnad?
Haha! Sjukt roligt inlägg. Man borde prata mer om godis, det känns grymt angeläget faktiskt. Borde finnas en speciell sida för det.

Tycker personligen bättre om plopp än center. Gillar inte cholkaden i center.
Kan bero lite på att plopp låter gulligare. Man vet ju inte hur mycket man styrs av själva varumärket. Man är mer lojal till ett märke som man köpt sen man var liten.

Pucko kommer finnas i mitt hjärta alltid. Oavsett vart fabriken flyttas.
Är dock lite ledsen att dom ökat chokladen i literförpackningarna. Inte för att jag inte gillar choklad, men det är fan ett vågspel att lattja med puckosmaken sådär. Det borde man inte kunna göra ostraffat, lika heligt som Mer.
Tycker inte den blir godare med mer choklad, smakar mer cacao bara....
.... Var det danskarnas ide eller?! Ta tillbaka fabriken!!

Skillnad?
Vafan, drick Bailys. Slår allt om man är gottesugen. (förutsatt att man får och tycker om att dricka alkohol) :)

Skillnad?
Cocio är inte alls lika god som Pucko...Cocio är ett jävla rippoff!

O ska man dricka alkohol så kan man lika gärna ta till de rediga grejorna direkt, o inte hålla på o fjolla me Bailys...Jack D. ska det va =)

Skillnad?
köper alltid center. Vet inte riktigt varför men när det börjar på den vägen så fortsätter det så.
Pucko är en generös gåva till folket. Cocio är bluff! har aldrig köpt den eftersom det är så fult märke. punkt

Skillnad?
Bästa foruminlägget på länge!

Det var ett tag sen jag åt plopp och center, har själv undrat samma sak. Vad är skilnaden? Det ända jag kommer ihåg av dem är att det sved utav bara fan i halsen för att jag åt dem så fort. Någon som har samma besvär som jag?

Ska köpa båda och göra ett test när jag får chansen. =)

Skillnad?
google gör att människor INTE lever i ovisshet!
alltså blir the mysterys of life besvarade!
denna fråga tillhör den kategorin, som bör hållas grubblande i min point of wiew. varför?
därför att nu kan man inte skriva helmystiska texter om det hela.
BEVIS. tänk om dylan hade haft google... genom att skriva "roads a man must walk down + how many" hade en alla tiders kanonbra låt aldrig tagit form. bara för att en askass schweizisk sida i purpurfärgad (som iofs är en heltuff färg) times new roman, hade just det svaret.
men genom att skriva en låt om en klurig fråga, precis som Zimmerman själv gjorde, har jag kommit fram till att någon av konfektyrerna innehåller mer nöt än den andra. vilken av dom det är vill jag inte veta och kommer därför leva i ovisshet.

om ni inte vet vem dylan är kan ni kolla i googles bildsökning!

rock on!

Skillnad?
Plopp e grejer det. tänk er en lång och underbar dag i backen och så kommer man hem till huset/stugan/lägenheten eller vad som helst. så slår man sig ner framför tv.n med några polare och tar upp ett paket Plopp! då blir det festligt på direkten! prova till vintern, ett görabra partytrick

Skillnad?
har varit med om samma sak som FredrikB. Om man liksom sväljer den utan att riktigt få ner den i halsen innan så kommer den inte ändå ner och då fräter kolasåsen i halsen så man måste ta ett glas svalkande standardmjölk

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp