Skimboard

blizzy

Ny medlem
Sitter i thailand.. snackade precis med en kille som bygger skimboards i philipinerna. Gor enkelt att bygga en skimboard med plywood. Såga ut formen, böj den genom att lägga den i vatten med pressar (har väl alla gjort i träslöjden nån gång) och sen måla den med nån sorts glasfiber (kommer inte riktigt ihåg vad det var för typ av glasfiber och förklaringen var ju på engelska). För övrigt rekommendera han om man ville köpa att en bräda för runt 4-500kr (beroende på var man köper den) funkar bra för nybörjare/medel och är i princip samma som ett hemmabygga (fast man slipper ju bygga den)..
testade en sån billig o de funkar skitbra..

för övrigt: skimboard är SJUKT kul!

För alla er som undrar var man kan köpa skimboards i Sverige, titta här: www.trickoffskimboards.com

Vi driver ett av Sveriges få företag som säljer skimboards, vi finns i Halmstad. Så om någon kommer ner till Halmstad någon gång är det bara att kontakta mig om ni är intresserade =)

Angående någon som nämnde att det inte finns många ställen att åka på lr några rails.
Vi är drygt 30 pers som åker dagligen på rails och gupp. I Halmstad finns det många bra spots för skimboarding, både flatland och waveriding. Bäst för flatland är Vitabandet där det finns riktigt enorma sandbankar där vattnet sträcker sig flera hundra meter med 1-2cm djupt vatten!!

För alla er som skimmar runt i Sverige säger jag bara. Förtsätt att hålla på med sporten så att den växer, för Sverige ska inte gå miste om denna otroligt roliga sport.
Skim For Life ;) hehe..

Senast ändrad:
Priserna på våra brädor ligger mellan 450-550kr beroende på modell. Snart kommer det upp 10 nya modeller på hemsidan så kolla tillbaka snart igen.

Är det någon annan som skimmar här? Och någon som vet några bra spots runt om i Sverige? Har hört att det ska vara bra på Gotland.

Hej_Emma

Medlem
ASKUL är det..alla borde ju prova..tycker de endå är en skillnad på skimboard och skummadrasser i badhusen...inte ens likanande känsla...någon som säger emot?

Vad kul att det är många som tycker om sporten =) här i Halmstad växer den så det knakar! rädorna går väldigt fort nu, men det kommer att finnas kvar fram mot våren, så det är bara tt höra av er på hemsidan om ni blir sugna :P

Skim on// André

Hmps

Aktiv medlem
optimisten där^ de fan bara 5 grader här o regn:S inte skimma än på ett tag, men de kommer..

guggeee

Ny medlem
Vet någon var man kan köpa en amatör skimboard eller hur man gör en
?? maila mig på Lommasnuten@hotmail.com plzzz

guggeee

Ny medlem
Kan någon länka några bra skim sidor som man kan köa från usa går bra?? maila lommasnuten@hotmail.com

guggeee

Ny medlem
Vad är måtten på en normal flatland skimboard maila lommasnuten@hotmail.com snälla ska bygga en

KasperT

Ny medlem
jag har bara en fråga. jag tänkte göra en sån dära:) men då undrar jag hur på hur djupt vatten man kan köra om man kan köra på ca10-30cm djupt vatten:P

Fiberteknologi

Aktiv medlem
Du kan inte skimma på 10-30cm djup. 10cm funkar men det är inte alls lika bra glid.. 20-30cm kommer du sjunka väldigt snabbt.

mooden94

Ny medlem
jag har två frågor :P

Jag tänker bygga en lite skim basäng men har alldrig kört så jag undrar hur mycke vatten (djup) man behöver?

Varför har man surfvax? äre för att man ska få fäste så har jag skit bra fäste med badskorna :P

Senast ändrad:

fenox92

Ny medlem
Det måste väll ändå vara sjukt mkt roligare att glida ut mot vågorna å använda dom som hopp än att bara glida längs strandkanten? :S Dom gjorde det i nåt life of ryan avsnitt och flög som in i helvete :P

Schwimp

Medlem
För er som är sugna på att köpa skimboards billigit så såg jag häromdagen skimboards på intersport på kungsmässan i kungsbacka för 500 kr. har även sett de på gamla intersport på frölunda torg så de borde finnas i affärer i hela landet.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp