Skinn eller vanliga handskar?

Mina handskar går sönder alldeles för ofta pga stålkanterna. Någon som kör med skinn å vet om de funkar mkt bättre? Pallar inte köpa nya varje säsong..

Senast ändrad:
dom går också sönder plus att dom blir super blöta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mina vanliga handskar har inte gåt sönder,ett tips köp billiga

Haha Henriksson, är det skämtarn som är i farten ;)
Handskar går sönder av stålkanter det är något som är säkert både för skinn och vanliga.
Dock tycker jag ändå mina skinn hållt bättre än syntet, eller vad "vanliga" handskar nu använder. Att lägga ner nån krona extra på ett par handskar tycker jag är värt, skönt att hålla sig torr och varm och dessutom kan du ju använda dom fler än en säsong.

Dom här tycker jag är snygga, om dom bara passat mina kläder xD
http://www.skistore.se/catalog/product_info.php?cPath=90_62&products_id=1411

Senast redigerad av en moderator:
lol, då måste mina varit nå fel på för dom blev super blöta och gick sönder

back to nature, skinn såklart!! syntethanskar gjordes inte för att dom håller bättre enbart för att det är billigare att göra/köpa.

men är det inte jobbigt med skinn att smörja på wax å grejer för det ska hålla sig vattentätt? i vanliga falll absorberar ju skinn vatten.. nån som kör med tunna gummi? är de bra?

En läderhandske är det i särklass hållbaraste. En av Hestras grövre skinnhandskar håller i två evigheter och lite till. (Är lite skeptisk mot det tunna lädret i t.ex windstedts pro model...)
Skinnhandskar ska fettas in nån gång då och då för att göra den smidigare, vattentätare och för att den ska hålla längre. Köp en burk med Hestra-fett (50:-) där de säljer skidhandskar och kleta på nån gång då och då när handskarna är lätt fuktiga.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp