Skistar boende Åre

EbbaCederholm

Ny medlem
Skistar boende Åre
Hej!
Jag och min vän har fått jobb inom skistar och blivit tilldelade ett personalboende centralt i Åre.
Någon som har bott i deras personalboende tidigare säsonger?
Då vi inte fick så mycket information om just boendet så tänkte jag kolla här istället.
Så, Hur upplevde ni att bo i deras boende och vad är det viktigaste att packa med sig?
Hur många brukar man bo i en lägenhet och finns där allt som man behöver?
Kommer åka från Skåne, 120 mil haha, så krävs en del planering.
Ha det fint!

Skistar boende Åre
Efter att all rekrytering är klar brukar Skistars boendeansvarig sätta sig ner och fördela ut platserna efter de önskemål som cheferna lämnar. Vissa vintrar har det tagit fram till veckan när jobbet börjar innan man får reda på vart man får bo, och med vilka man får dela. Generellt gäller väl att fler säsonger = bättre och centralare boende.

Oftast delar man rum och det är alltid kul med säsongsliv! I en etta bor man 2 personer, i en tvåa 3 personer etc. I lägenheterna finns det mesta.. Dock beror ju allt på vilken standard man själv vill ha, inredningen brukar suga och vara låg standard, till exempel till min sista säsong 2013 stod det en tjock-tv på 15" i vardagsrummet, så jag åkte till Östersund och köpte en egen 42". Dock hade jag eget rum eller delade med min dåvarande sambo alla mina säsonger vilket var nice. Jag skulle tipsa om att ta med lite grejer som gör rummet man bor i lite personligt.

Det som brukar skapa konflikt är när vissa säsongare tror att deras mamma flyttat med dom till boendet och ska sköta deras städning/diskning åt dom.

Vart har du fått jobb :)? Skistar som arbetsgivare kan vara bra om man får bra kollegor och bra chef.

Tillbaka
Topp