Skistar lägger ner TV Åre

snorkel

Aktiv medlem
Skistar lägger ner en 30-årig tradition som mången gästabudstrött åreresenär dröjt kvar i sängen glosögt gloendes på istället för att åka ut och nöta isiga backar. Nu finns inga ursäkter längre. Vad tycker forumet? Ett misstag av ett snålt Skistar eller ett slag för folkhälsan?

http://www.op.se/jamtland/are/tv-are-lagger-ned

på kort sikt är det inte så förvånande med tanke på att de har sagt att de ska dra in tjänster. på lång sikt tror jag att det är ett misstag, eventuellt även ett stort sådant.

förhoppningsvis kan någon annan än skistar gå in med pengar så de kan fortsätta, även om det kanske blir i mindre skala än de senaste åren.

det är förbaskat viktigt med lokaljournalistik, även reklamfinansierad sådan..

Det var väldigt tråkigt.
Direktrapporterna från pistörerna har ibland varit ovärderliga.

Kommer man att kunna få dem på något annat sätt i fortsättningen?

Jag är inte förvånad. Kvaliten har under ett antal år blivit sämre och sämre. Man hade kunnat göra en massa saker bättre. Rapporten om vilka liftar som skulle öppnas var ju på tok för sen, för oss som ville vara bland de första på morgonen. Då det för de flesta, i Åre tar 10 - 15 min till liften fick man lov att chansa på vad som skulle vara öppet. Jag har ca 60 skiddagar /vinter i Åre och har allt för ofta, svurit över bristen på information om, aktuellt väder.
Att man inte haft obegränsad ekonomi, förstår vem som helst, men ett antal "soffprogram" med inbjudna Åreprofilet hade man nog mäktat med. Nej, man var trötta och oinspirerade, så jag sörjer inte att de läggs ned.
Allt detta kommer förhoppningsvis skötas bättre och billigare via webben hädanefter.

Senast ändrad:
Webben är ju bra men alla har inte internetuppkoppling med så hög kapacitet när de är tilfälligt på plats i Åre.
Vill man slösa 3g/4g-datamängd på att se en websändning istället?
Kanske inte.
Särskilt som alla operatörer har dragit ner på hur mycket datamängd man tillåter i mobilnäten (vilket tvingar alla att fundera på trådbundna alternativ vilket kommer att göra trådlösa alternativ ointressanta i framtiden, men det är ju en annan sak).

Vad f#n de kan ju inte t bort Tv åre det är ju viktigt att veta lavinrisk,öppna,liftar,och få tips vad som är bra och köra just den dagen. R.I.P Tv åre :mad::mad::mad::mad::mad::mad:

Inget Tvåre?! Lite tomt blir det ju onekligen. Om inte annat försvinner den där ljud/bildkulissen till frukosten varje morgon, inkluderat den supermorgonhurtigtpositiva rapporten on pisternas och tingens allmänna tillstånd. Men jag tror inte jag kommer sörja frånvaron nämnvärt...
Det kommer säkert nåt annat (...bättre?)
/Ace DG

PS. https://www.freeride.se/skistar-lagger-ner-tv-are/

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp