Skistars personalboende?

Plogen

Ny medlem
Skistars personalboende?
Ni som jobbat i åre - hur är det med skistars personalboenden??

Var ligger de?
var får man bo om man ska jobba i Duved resp. Björnen?

Hur trångt är det?
kan man få ett eget rum, eller rikerar man att få dela?

Skistars personalboende?
duved tror jag får eget boende i år, annars är det väl kläppen ovalen och björnen dom har kvar till i år skulle jag tro...
jag tror du får eget rum på dom flesta ställena... själv bodde jag på ovalen och det är bra, lagom stort rum o så...
vart ska du jobba? hör av dig om du undrar nåt mer

Skistars personalboende?
Staff Hotell i Duved är ett bra boende för säsongare. Nybyggt sen 2005. Korridorsboende. Parkeringsmöjligheter. Ligger bakom Hotell Renen.

Skistars personalboende?
Tack för svaren! :)
Har kollat upp lite mer. ovalen verkar vara centralt och bra, men eftersom jag ska göra min första säsong i åre (om jag får jobb) så hamnar jag nog inte i byn. Det troliga är att jag ska jobba i Duved eller Björnen. Har sökt som vaktmästare. om jag inte får jobb i åre så har jag en tjänst garanterad på kläppen i sälen där jag varit de senaste två säsongerna.

Skistars personalboende?
Parkshaper} du får nog räkna runt 2500 i månaden. Kan bli lite klurigt att parkera husbussen bara nu när campingen e borta.

Skistars personalboende?
Om man nu kommer till intervjudagarna, hur stor chans är det att man får jobbet? alltså är det många som inte får det,?
Känns ju lite tråkigt att åka upp dit, om man har en chans på 10% att få jobbet..

Skistars personalboende?
tja i byn kan man ju bo ganska bra, björnen är det trångt o gossigt =) jag åkte in upp på några intervjudagar, men fick jobb iaf, så det beror nog på hur mycket man vill och hur duktig man är..kanske =) eller ren luck..

Skistars personalboende?
Verkar vara bra odds. Jag blev faktiskt kallad till intervju, så det är väl bara att ge sig iväg upp den 22:a och hålla tummarna.

Om nån har bott på Staff Hotell i Duved så vill jag gärna ha lite info; om tex tv-utbud, möbler, köksprylar, motorvärmare och annat som underlättar en eventuell packning. Gärna lite annat skvaller med. som taxinota för en säsongs krogbesök, lokal sylta för mys-ölen, kommer personalen från hela sverige, fördelar/nackdelar med duved mm.

Tack och bock!

Skistars personalboende?
nått som stör mig jävligt mycket är att jag som har 2 säsongers erfarenhet av snöläggning osv inte ens vart kallad till intervju !? fan vad vill dem ha då ? 08 or med nada erfarenhet eller vad fan är de på g ? jävla fittor !

Skistars personalboende?
Om du hamnar på björnen... så se till att du hamnar på "blåkulla" Sjukare personalhus finns nog inte.. Bott där i två sä.00-01,01-02.. de va sjukt.... Till denna säsong blir de ripan huset på björnen

Ha de

Skistars personalboende?
Det blev varken björnen eller duved... jag hamnade i byn. Bor i nya lundsgården, vid olympiaområdet. själv i en lägenhet. det kan va lite trist när man är van vid kollektivboendets gemenskap och fest. men det är skönt på sitt sätt. Inbjudan till fest mottages dock tacksamt!
Over & Out

Skistars personalboende?
^Låter som om arrangerande av av fest kommer att bli ditt "frivilliga" uppdrag om du kommer att bo i en av lgh vid Lundsgården... ;)

Tillbaka
Topp