skistopp?!

Tipsson

Medlem
skistopp?!
Jag undrar vad som är så svårt med att göra en skistopp som håller, På alla skidor jag har haft så har skistoppen pajjat, och det är efter bara några fall vid fakie landning.
Nån har som har haft en skistopp som har hållit i tex 2 säsonger?!
Och vad kör du med för bindningar isf?

skistopp?!
Haha. Jag gissar att du kör med Marker. Sluta upp med det genast. Jag har aldrig pajjat någon stopper. Kör med Salomon och Tyrolia

skistopp?!
bruksvallsjoppe sa:
Haha. Jag gissar att du kör med Marker. Sluta upp med det genast. Jag har aldrig pajjat någon stopper. Kör med Salomon och Tyrolia
Haha, Första paret var marker, sen var det atomic, Tyrolia och nu blir det salomon:P
Men min polare körde en vanig BF i helgen och hans bindning sprutade i 1000 delar!

skistopp?!
Ski stoppersarna är helt ok på Salomon, jag tappade en efter en vurpa, men det var troligtvis pga att skruven var dåligt åtdragen, den sitter inte i många gängor så det är värt att kolla lite då och då. Jag har ett par STH 16 som jag utöver det är väldigt nöjd med.

skistopp?!
Okej. Då tar vi och löser det här problemet med trasiga skistoppers.
Problem: skitroppern går sönder vid switch landning.
Varför går den sönder?
Jo till 99% chans så beror det på att åkaren lutar sej för mycket framåt så att bindningen öppnar sej lite gran och skistoppern går ner i snön. Nu när skistoppern greppar tag i snön så går den sönder för den böjs i en onaturlig riktning.

Lösning: Landa mitt på skidan, hoppa över framåtvikten.

Så slipper alla bekymmer med trasiga skistoppers vid switch landningar.

Har jag rätt eller fel?

skistopp?!
Skit i o landa switch om du typ kantar kan skidan lösa ut fast du står i den skistoppern behöver inte lossna men den typ går av ^^

skistopp?!
Patrik_L sa:
Okej. Då tar vi och löser det här problemet med trasiga skistoppers.
Problem: skitroppern går sönder vid switch landning.
Varför går den sönder?
Jo till 99% chans så beror det på att åkaren lutar sej för mycket framåt så att bindningen öppnar sej lite gran och skistoppern går ner i snön. Nu när skistoppern greppar tag i snön så går den sönder för den böjs i en onaturlig riktning.

Lösning: Landa mitt på skidan, hoppa över framåtvikten.

Så slipper alla bekymmer med trasiga skistoppers vid switch landningar.

Har jag rätt eller fel?
Visst har du rätt! Men hittils har jag bara lyckats knäcka look i detta avseendet. Mina Salomon is still going strong och jag är troligen lika kass pà dem.

skistopp?!
jag var uppe i vemdalen i veckan med en massa kompisar, 6st skistopers pajjade, min kompis som kör med marker 11 pajjade 3st, jag som kör med marker 11 pajjade 2st och min andra kompis som kör med marker 11 pajjade 1st, ingen annan pajjade någon och ingen annan körde med marker 11, alltså, KÖP DEN INTE

skistopp?!
Har pajat 4st salomon stoppers... Mina salomon bindningar har krånglat hela tide o alltid saker som går sönder på dem... Är s912 har jag för mig..
Däremot har jag ett par look som jag kört på 3 säsonger nu, är väldigt nöjd med dem! funkar skitbra verkligen!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp