Skistore vs. Sportconrad

Skistore vs. Sportconrad
Jo men ska man köpa lyxvaror så får man betala för lyxvaror eller hur?? Gäller väl allt man köper?? Om man inte har råd att köpa nya prylar så gör man inte det? Enkelt som få!! Eller ge fan och ge dig själv skidor och ge din son en bättre cykel då.

Säger emot dig lite själv där..

Men som sagt allt det här ju min åsikt. Kommer säkert en dag där jag kommer beställa från nån billig hemsida oxå.

Skistore vs. Sportconrad
Tycker inte att jag säger emot mig själv!
Handla på Conrad och få råd med både och. Utan att prioritera. Köper hellre lyxvaror men betalar för basvaror. Bor man i Åre så är lagg basvaror. Inget jag prioriterar bort alltså. Har inte köpt lagg i butik sedan 91. Handlat av sponsnissar som sålt men nu är ju Conrad ändå billigare. Och har bättre reklamationsrätt!

Även om vi tycker olika så är det diskussioner som den här som ger hopp åt det här forumet mitt i den intellektuella öken som annars råder.

Skistore vs. Sportconrad
Nja du påstår ju uppenbarligen att skidutrustning är lyxvaror. Vart handlade människor varor innan internet? Jo i butik. Så kalrt jag förstår att folk köper på internet. Men hur ser då framtiden ut? Handla på internet utan att prova varorna, veta att dom passar, sett dom i verkligheten, kunnat rådfråga? Det jag är mot är att folk utnyttjar butikerna som finns och kan stå i timmar och diskutera och sen gå hem och köper på internet. Då förstår jag varför vissa butiker begär 500 kr för montering. Sen vet jag hur mycket en butik har i förtjänst p åett par Gotaman tex och jag lovar dig du måste sälja sjukt många för att kunna köpa en Porsche Cayenne. Lite grovt räknat ungefär 300 par. Det man tjänar sjuka pengar på däremot är skiduthyrning. Kan förstå att butiksägarna i Åre har råd med såna bilar om dom hyr ut 300 par i veckan under hela säsongen.

Men du vart köper du DH cykeln då? För sån måste du väl ha om du bor i Åre? Oxå på nån site eller?

Håller helt med dig att det är sjukt låg intellektuell status på forumet tyvärr...

Skistore vs. Sportconrad
Håller med om att det är fult att utnyttja butikerna som provrum, Det gör jag inte. Däremot typ testhelgen vid lucia.
Hade jag fått bra service när jag provade pjäxor så hade jag handlat på plats. Nu var det inte så tyvärr. Kan rekommendera en butik som heter Mountain Recycle i Åre!
Har jobbat i butik och sålt lagg. direktivet då var att jag kunde ge 20% lätt men helst ta fullpris och lägga med grejer för 20% av värdet. Då är man inte långt från Conradpriser.
DH cykeln är köpt i butik. Tyvärr redan 2000 och inte använd sedan 01 av olika skäl(barn, husrenovering mm) Men snart blir det en ny och tyvärr inte fan kommer jag köpa den i butik. Däremot privat via nätet beg förmodligen.

Skistore vs. Sportconrad
Du har rätt om det där med skiduthyrning! Det ligger det pengar i.
Men när gick du senast till en butik och köpte en skidutrustning till fullpris?

Senast ändrad:
Skistore vs. Sportconrad
Då så då är du förlåten.. Nej men som sagt folk som använder butiker som provrum sen så köper på internet dom tänker inte till kanske.

Mountain Recycle är sjukt grym butik. Där har man ju haft en del prylar så.

Klart du kan dra av 20% på vanliga skidor men tyvärr inte på dagens Fatskis med den dåliga marginalen. Är oftast mellanspris skidan du gör pengar på så. Om du skall ha vanliga påslag på Gotaman i dag så skulle den kosta ungefär 8500 i butik idag. Finns ju några butiker som tar det oxå. Men hur mycket säljer man då? Tyvärr så har ju dom flest brancher ett hederskodex som du vet om inte "sticka" ut för mycket. Jag menar om man öppnar en butik och säljer mycket skidor istället för några dyra så borde vinsten vara densamma men där kommer "hedercodexen" in. Då är den butiken inte mer eller mindre välkommen att handla längre.

Ja man kanske skulle starta en cykelsite i Tyskland??

Senast ändrad:
Skistore vs. Sportconrad
Senast var nog kring 2002. Har ju haft turen att jobba i butik och kunnat köpa direkt från leverantörer. Eller köper en hel del grejor till full pris oxå.

Men jag har köpt Kite till fullpris jämnt och där snackar vi en dyr sport.. Och har aldrig ens tänkt tanken på Internet handel där..

Senast ändrad:
Skistore vs. Sportconrad
Hallå där
Jag har handlat hos conrad i många år alltid leverans på max 3 dagar.
Reklamationer är inget problem,dom bytade ut mina skidor utan snack när Atomic drog ut på tiden .fick en årsmodell nyare och ingen frakt..
Kan rekommendera dom till 100%

Tillbaka
Topp