skivbroms

josi_57

Ny medlem
skivbroms
hej fick min nya dirt cykel igårkväll. jättenöjd med den. men mina skivbromasar tar inte så mkt. det är samma på min kompis cykel och han fick sin för ngr veckor sedan. ska dom va så eller kan man göra något så att då griber bättre. vill kuna gå upp på framhjulet mm.

skivbroms
du måste "köra in dom" dvs att du far till en backe tar fart också bromsar du. Du ska inte bromsa för hårt så att hjulen stannar. Gör så nåra gånger så ska det nog fixxa sej,

skivbroms
bromsarna börjar ta bättre nu när jag har bromsat lite med dom. Men när jag lyfter framhjulet högt och sen trydker ner framdäcket i marken låter det konstigt. nästan som om fälgen går i marken. däcken är rätt hårt pumpade kan det va det eller är det något annat

skivbroms
josi_57 sa:
bromsarna börjar ta bättre nu när jag har bromsat lite med dom. Men när jag lyfter framhjulet högt och sen trydker ner framdäcket i marken låter det konstigt. nästan som om fälgen går i marken. däcken är rätt hårt pumpade kan det va det eller är det något annat
kolla om hjulet sitter fasst ordentilgt så inte snabblåset e på väg att ge upp, eller kör med en hårdare gaffel

Tillbaka
Topp