Skruva?!

Skruva?!
jag har skruvat av och på mina bindningar väldigt mycket, 50 gånger minst. och det har inte varit några problem.
så länge man gör rätt och självklart med locktite(behövs inte varje gång) så är det bara att skruva på.

Skruva?!
när man skruvar på skiten... ska man skruva tills dem sitter, så att man kan ta bort dem med lite kraft, eller ska man dra åt utav bara helvete? eller ska man köra lite löst?

hur ofta behövs locktite?

Skruva?!
Gängor förstörs inte av att man använder dem. Det är en bra ide att rengöra undersidan på bindningarna från grus/smuts vid behov. När man använder någon typ av gängsäkring låser den förbandet och inte nåt extra åtdragningsmoment, skruva alltså bara åt skruvarna så hårt att det inte glappar plus 1/8- 1/4 dels varv (beroende på gängornas stigning). Tänk på att om bindningarnas konstruktion är vek och ger med sig vid belastning kan det behövas lite extra förspänning i skruvförbandet - du får då lita på känslan (glöm inte använda ögon och händer, känn på prylarna). Det blir inte stadigare för att du nästan drar sönder inserten. Saker går sönder när de glappar eller plast/metall stressas nära brottgränsen.

Skruva?!
Du har fan rätt Newstream. Det är ju jättemånga gånger ju.

Menar du verkligen vad du säger? Hur vet du när du har skruvat hur många gånger som helst? Jag vet inte själv, men jag kan tänka mig att det handlar om (miljarder*miljarder)^hundratusenmiljoner eller nåt sånt. Fy fan vad mycket skruvande det måste bli. Hoppas du har en skruvdragare bara så att du inte sliter ut dig. Flera stycken förresten, för du lär ju skrota några efter år av oavbrutet gnetande med de där satans skruvarna.

Skruva?!
tror du kan skruva ett stort antal ggr och det som först pajjar är nog skruvarna, gängorna i brädan håller nog bättre så om d börjar glappa för mycket så köp nya skruvar eller kör me lock-tite.

Skruva?!
ja eller ett limfabrikat som bla har ett superstarkt snabblim. men det bästa är loctite 243 som är en gänglåsning.

Skruva?!
skruva på, om bindningen inte sitter som den ska spelar det ingen roll hur bra jängorna i brädan mår... bindningen är viktigare

Skruva?!
Det är ju klart att du kan göra det, en snowboard är byggd så att den skall tåla behandlingar av olika slag. Annors är det nog nåt konstruktions fel om brädan paijar... Fast det lönar sig att vara lite försiktig ändå, spänn inte skruvarna allför hårt fast i brädan för då kan de "bångna" ut på undersidan i värsta fall. Var försiktig...

Tillbaka
Topp