skulle jag kunna bli sponsrad?

åh -.- tänk såhär, du kommer bara bli sponsrad om företaget tjänar på det. dvs att du gör så att företaget syns så mket som möjligt genom att tex göra filmer där du visar upp företagets grejer. så om du syns jävligt mket i filmer och om du är riktigt bra på att åka så kommer du bli sponsrad. om inte så kommer du förmodligen inte att bli det...

Om det är hela ditt trickförråd så är det tveksamt... fast du kanske har grym steeze, vad vet jag.
shredda bara för att det är kul och entra lite tävlingar här o där och när du är tillräckligt bra för att bli sponsrad så kommer du nog märka det! men som sagt, kör för att det är kul bara, skidåkning handlar inte bara om spons, men om man blir hookad av ett märke som backar upp dig så blir det billigare och därmed lättare att åka skidor!
peace

nonnereif sa:
Om det är hela ditt trickförråd så är det tveksamt... fast du kanske har grym steeze, vad vet jag.
shredda bara för att det är kul och entra lite tävlingar här o där och när du är tillräckligt bra för att bli sponsrad så kommer du nog märka det! men som sagt, kör för att det är kul bara, skidåkning handlar inte bara om spons, men om man blir hookad av ett märke som backar upp dig så blir det billigare och därmed lättare att åka skidor!
peace
int e de allt ja kan kan nog mer en de, orka bara int rabla upp allt

Sebastiannn sa:
nonnereif sa:
peace
int e de allt ja kan kan nog mer en de, orka bara int rabla upp allt
Hans trickpåse är så stor att han får Tomten att se ynklig ut.

tänk såhär.
det svenska teamet består av Oscar wester, Niclas Karlsson, Axel Östlund med flera. då vet du ungefär vart nivån på Salomon spons ligger.
när du börjar slänga sw bio 10, dub corkar osv så kan du ju snacka med Robban Gustafsson

du skulle kunna få b-sons men då bör du skicka ett mail om varför dom ska sponsra dej och lite sånt, finns trådar på freeride så sök litegrann.

kör hellre utan spons jag har hört att friiheten försvinner när man har sponsor

Det Handlar Inte Om Vilka Tricks Ni Kan På Skidor Det Handlar Om Vad Du Kan Ge Företaget. Sponsring Är Någonting Som Företaget Tjänar På - Inte Någonting De Gör För Att Vara Snälla.

Att vara sponsrad är inte att få saker gratis. Det är att vara ett ansikte utåt åt ett företag. Deras mål med att sponsra någon är inte att vara snäll, utan att de ser en möjlighet att öka försäljningen.
Att vara sponsrad är således samma sak som ett jobb. Fast att det är lite fetare än ett vanligt jobb.

Men vet du med dig att du kan sälja deras produkter till andra, och på så sätt ge avkastning på pengarna som företaget lägger på dig så bör du presentera detta på bästa sätt.

Är du en positiv person som är duktig på att snacka om dig själv och om sakerna du åker på så att andra får lust att köpa dem, så har du en god chans till att bli sponsrad.
Ett otroligt bra exempel på detta är freerides egna Jeppenator. Han är riktigt duktig, men kommer väl aldrig bli någon HH. MEN han är en väldigt positiv person och har ett driv att göra något för sporten (läs; ALLT Jeppe har gjort för comunityt i sverige!). Vem vill inte sponsra honom?

PNyberg sa:
Att vara sponsrad är inte att få saker gratis. Det är att vara ett ansikte utåt åt ett företag. Deras mål med att sponsra någon är inte att vara snäll, utan att de ser en möjlighet att öka försäljningen.
Att vara sponsrad är således samma sak som ett jobb. Fast att det är lite fetare än ett vanligt jobb.

Men vet du med dig att du kan sälja deras produkter till andra, och på så sätt ge avkastning på pengarna som företaget lägger på dig så bör du presentera detta på bästa sätt.

Är du en positiv person som är duktig på att snacka om dig själv och om sakerna du åker på så att andra får lust att köpa dem, så har du en god chans till att bli sponsrad.
Ett otroligt bra exempel på detta är freerides egna Jeppenator. Han är riktigt duktig, men kommer väl aldrig bli någon HH. MEN han är en väldigt positiv person och har ett driv att göra något för sporten (läs; ALLT Jeppe har gjort för comunityt i sverige!). Vem vill inte sponsra honom?
Tack för alla svar! (:

PNyberg sa:

+1

Jeppe är en hjälte.

Jag driver ett klädesmärke och jobbar delvis med sponsring av duktiga skid/snowboardåkare. Om vi ska vara objektiva i diskussionen så är det många som redan nämnt att sponring inte handlar om att få gratissaker, det handlar om att synas i rätt forum och representera företaget som ett ansikte utåt.

När jag letar efter åkare att sponsra tittar jag inte särskilt mycket på vilka trick åkaren har i ryggsäcken utan desto mer på i vilka sammanhang åkaren syns, på vilken nivå, hur är åkaren inflytelserik, vad har han för kontaktnät, vilka intressenter kan han nå ut till, vilken publik osv. En sponsring handlar om ett gemensamt utbyte, åkaren ska marknadsföra företaget mot en viss målgrupp och får kläder, grejer eller pengar i ersättning. Som vilket jobb som helst egentligen, fast mycket roligare! :)

Tillbaka
Topp