Skydd för extralinser

hotshots

Ny medlem
Skydd för extralinser
Hur förvarar ni era extralinser till era goggles ? Har precis fått hem mina crowbar (standard persimmon) med iridium blue och HI Yellow extralinser. Har kikatl lite på wisdom-case'et som skall passa även crowbar (bara på bilder på nätet dock). Verkar inte som man kan ta med extralinser i det. Alltså, finns det något bra sätt skydda dyrgriparna så man inte sätter sig på dem eller repar dem i onödan ?

Skydd för extralinser
Jag har min extra-lins i en vanlig förslutbar plastpåse som följde med när jag köpte mina goggles + att jag har linsen i samma gogglespåse(tygpåse) som mina vanliga goggles.. Fattar du? blev kanske lite krångligt :)

Senast ändrad:
Skydd för extralinser
Trombonennn sa:
Jag har min extra-lins i en vanlig förslutbar plastpåse som följde med när jag köpte mina goggles + att jag har linsen i samma gogglespåse(tygpåse) som mina vanliga goggles.. Fattar du? blev kanske lite krångligt :)
Ja jag tror jag hänger med. Sen löser du ju bara ett av problemen, din lösning skyddar mot repor. Skulle vilja ha något som skyddar lite mot stötar och liknande också, typ något man kan ha med i ryggsäcken utan att risker att pajja dem om man landar på den. Har ett par oakley solbrillor också, där följde det med en hardcase som dessutom har uttag i skummet för flera par linser. Är ute efter något liknande men till crowbar goggle då.

Senast ändrad:
Skydd för extralinser
Är ju lätt att fixa till en bit skumgummi. Sen kan man alltid stoppa den i en plastlåda om man vill ha extra skydd mot stötar. Kolla närmsta mataffär efter såna man har som matlådor, brukar finnas olika modeller och det borde vara lätt att hitta nån i lagom storlek. Jag har en från ICA som jag fodrat med skumgummi och som inte tar stor plats alls. Funkar perfekt och kostade max 20 spänn.

Tillbaka
Topp