Skydd för snowboardåkning - Tips?

Dreven

Ny medlem
Tja tja

Tänkte kolla om någon har lite koll på vart man kan skaffa bra skydd för snowboardåkning och då tänker jag inte på hjälm o ryggskena utan typ handleds-skydd knäskydd armbågs-skydd som är till för just snowboardåkning, inte skateboardåkning för de skydden brukar vara jäkligt stora o klumpiga.

Vill ha något som passar bra under brallerna utan att förhindra rörlighet osv. Känner att jag har ont i svanskota/knän/handleder betydligt oftare än något annat.

:cool:

Jag använder g-form crashpants varje dag. Bra skydd för svanskotan även om det bästa är skydden vid höften för ev. rails/träd. Eller om man åker skidor typ varje krash!
p4pb7143225.jpg
(har ett par nya i XL till salu) , äger även g-form till knän/armbågar som jag har till downhill longboard/cykling, där har armbågsskydden en tendens att åka ner.

Istället för G-forms på knäna på vintern använder jag dessa så dom stabiliserar och värmer bättre. Skyddar inte för direkta smällar som G-formsen men det fungerar bättre för konstiga vridningar och tung belastning.
Sen vet jag inte om det är placebo men eftersom jag får upp värmen i knäna och då ökat blodflöde så känns det som att fötterna håller sig varmare längre ;)
7751-3.jpg
http://www.rehbandcenter.se/Products.aspx?m=345879&p=345486 , köptes på intersport i Åre (bör finnas överallt) .

Senast ändrad:
Blev ett par TSG Crashpants shorts och Pro-Tec knäskydd och burton handledsskydd men det blir nog att införskaffa lite fler grejer. Ett problem är att få till det med handledsskydden och handskarna. Men måste nog jobba bort tendensen att ta emot med händerna så jag kan strunta i handledsskydd totalt. Kanske skaffa armbågsskydd o ta emot med armbågarna istället.

Crashpantsen satt bra som fan riktigt sköna men lite väl tunna skydd. Knäskydden satt sisådär inte superbekväma men rätt bra vaddering.

Handledsskydden vet jag inte om jag kommer använda alls på grund av problemet med att få till det med sköna handskar.

Crashpants

Knäskydden

Handledskydd

McAn88 sa:
Jag använder POCs "Spine VPD 2.0 Jacket" med rygg, bröst, axel och armbågsskydd i ett, fungerar utmärkt.
Knä, armbågs och ryggskydd finns annars separat också.

http://www.pocsports.com/en/9/snow-body_armor
Hej. Ursäkta att jag lånar tråden lite! Jag funderar på att köpa en POC Spine VPD 2.0 jacket till min son som fyller 13 i höst. Hur är de att använda? Kan man ha dem på en hel dag utan att få spunk? Han är ingen värstingåkare men han och kompisar vill hela tiden tänja på gränserna i park och off-pist i skogen. Hade säkert räckt med bara ryggskydd men nu råkar jag ha lite extra pengar så...

Tacksam för input!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp