Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så blir Duke efter mycket användning. Själv har jag precis skruvat av min gamla Duke från 2008 och ersatt med en ny. Vid kantning på hårt underlag försvann säkert fem cm rörelse i knäet innan det började röra sig nere i skidan. Det är som du säger delen som rör sig när man byter till gåläge som slits och det blir glapp. Simple as that!Kire79 sa:Den vita skenan är fastskruvad i skidan och en svart hälplatta sitter bergfast på den. Så det som är skruvat i skidan är stilla. Men hela ramen med tådel och häldel går att rucka på i förhållande till det fastskruvade och skidan. Svårt att beskriva i ord. Men ramen sitter ju fast i skenan framtill, så hela den bit som går att lösgöra för hiking uppför är alltså lite glapp i förhållande till skidan.
Så de plattorna finns som reservdel? Isf skulle jag väldigt gärna försöka få lite liv i mina gamla till ett annat par skidor. Fanns de hos återförsäljare eller hur fick du tag i dem?Henke_Sondell sa:Jag hadde nåt liknande problem med en sladdrig bindning, gick att rucka på en centimeter fram och bak.
Bytte ut den delen som sitter fast i skidan och vips, så var de som nya!