"Slangord" för skidåkare

folkestad

Ny medlem
"Slangord" för skidåkare
Kan börja med att säga: INGET ONT OM SKIDÅKARE!!!

Sen till min fråga:

Man har ju hört vad skidåkare blir kallade av brädåkare (pjäxpannor, trikåtöntar, knärullare osv.) och det skulle vara intressant att få höra lite fler "slangord" för skidåkare. Om någon blir upprörd så kan den ju alltid dra ett "slangord" för brädåkare. Det vore kul med många svar!

mvh, osten

"Slangord" för skidåkare
Kanske inte fler slangord för skidåkare, men för dessa HASCHPULKÅKARE borde det finnas fler. Sugen på sånna också...

"Slangord" för skidåkare
Snowboard åkare, Farthinder

det kommer ifrån när "alla" snowboard åker sitter mitt i backen bakom något krön...

"Slangord" för skidåkare
Sälberget eller sälkoloni om alla snowboardåkare som sitter i grupp
mitt i backen eller ovanför ett hopp o snackar. Förflyttningar med
brädan på fötterna o rumpan i backen blir ju lätt likt en säl som
skubbar sig fram på land.

"Slangord" för skidåkare
De exempel som du drog är ju mest för portåkare och puckelpist åkare. Annars finns det ju ocksåå käppdunkare

"Slangord" för skidåkare
drar till med ett från snowboardens begynnelse, när kulturen fortfarande var hardcore och inte plagierad och hollowed out:

DICKS ON STICKS!!!

yeah!

"Slangord" för skidåkare
..:Snowboard:..
Ordet "haschplanka" är ju en klassisk verbal, men även "bromskloss" (i backen) är ju oxå användbart...!!

best regs. //JOKAB ..

"Slangord" för skidåkare
ja dessa jävla mygg larver .. fan du kan kalla dem va du vill tex: koner med frysta konkel bär...
fy fan

"Slangord" för skidåkare
Snowboardare kan ju alltid kallas "stopp-bockar"....
dock EJ horbockar

DICKS ON STICKS va klockren men CHICKS ON STICKS är inte helt fel...

"Slangord" för skidåkare
Är du en sådan som gillar chicks with dicks också eller? :P

Haschpulkåkare och stopp-bockar/klossar e rätt klockrena ändå, då de faktiskt har en sann (?) innebörd....

Visst, dicks on sticks är väl kanske det också. Däremot är DET inte det minsta roligt.... :D

"Slangord" för skidåkare
Är förvånad att ingen har skrivit

Kryckisar (kryckåkare) om skidåkarna ännu...

Kan leda tankarna åt olika håll... antingen att de fyller upp sjukhuskvoten på kryckor eller att de behöver två kryckor (stavar) för att hålla sig på benen... etc etc.

"Slangord" för skidåkare
I Val D kom vi ifatt ett gäng, sittandes tyst i backen och kollade med stora ögon på varandra. Med den söta doften liggandes tjock omkring som skvallrade om deras riktiga namn...

"Slangord" för skidåkare
vad kallas skidåkare som röker på i backen då?

haschpulka för snowboard och haschplankor för skidor?

"Slangord" för skidåkare
SKulle vilja veta om det finns några bra slangord för monoskiåkare.

För övrigt röker jag ej på i backen o dessutom är jag definitivt ingen bromskloss. Håller däremot med om att snowsurfers förekommer som hinder, men det finns sådana laggåkare också.

Tänk om vi alla åkte monoski. Vad mkt bättre det hade varit!

"Slangord" för skidåkare
Mikael T - Trevlig anekdot

Perka - Ok, då tar du på dig att göra en undersökning då`rå? Vilken genre, snowboardare eller skidåkare som röker på mest. Dessutom, har du redan glömt "skandalen" i Veil, där kanadicken som vann, i halfpipe tror jag, bolmade på mer än ett ånglok?

Näe du! Släpp bongen å ta dig en slatt ur pluntan istället!

"Slangord" för skidåkare
NEW - Ok, så om man åker trehjuling i en ishockeyrink spelar man alltså ishockey, och inte leker vinterrally som 2-åring?

Han åkte fortfarande "knarkpulka", oavsett vilken gren han gjorde det i.

"Slangord" för skidåkare
pundapulka var ju minst sagt klockrent. hahahahah
refug likaså. hahahahaha
/s

"Slangord" för skidåkare
Varför inte slänga in ett för snowblades också:

GAYBLADES, kanske inte är det roligaste men jag är säker på att nån kan fler!

Tillbaka
Topp