Konfrontera fobierna, det har jag gjort sedan länge. Jag kan dock inte undvika att känna rädsla ibland men jag kan "styra" känslorna så att det inte går ur styr.K-bergen sa:Tackar för tipsen, jag ska kolla upp dem.
Jag vet 1000 ställen som har kabin/sittlift som första lift och sedan är det fullt möjligt att röra sig med enbart släpliftar. Men att hitta en med enbart släp är svårt.. och det rör sig om dödsskräck för allt som går instängt uppe i luften.
Bila till alperna alltså?K-bergen sa:Tackar för tipsen, jag ska kolla upp dem.
Jag vet 1000 ställen som har kabin/sittlift som första lift och sedan är det fullt möjligt att röra sig med enbart släpliftar. Men att hitta en med enbart släp är svårt.. och det rör sig om dödsskräck för allt som går instängt uppe i luften.
Det där är egentligen bara bullshit, det finns säkert 1 miljard bilar i hela världen, och hur många flygplan? mindre än hälften... Om det fanns lika många flygplan som bilar lovar jag att flygplans krasch siffrorna skulle öka.GOS sa:Bila till alperna alltså?K-bergen sa:Tackar för tipsen, jag ska kolla upp dem.
Tänk såhär: Det är väldigt mycket större risk att man dör åkandes i en bil än ett flygplan/en kabin/sittlift etc. Det händer dödsolyckor i trafiken varje dag, men inte de gör det absolut inte i en lift.
Haha hur tänkte du nu? Det får plats 300 pers i en 737. Fem i en hederlig personbil.Gurra2525 sa:Det där är egentligen bara bullshit, det finns säkert 1 miljard bilar i hela världen, och hur många flygplan? mindre än hälften... Om det fanns lika många flygplan som bilar lovar jag att flygplans krasch siffrorna skulle öka.
Word.oscarius sa:Haha hur tänkte du nu? Det får plats 300 pers i en 737. Fem i en hederlig personbil.Gurra2525 sa:Det där är egentligen bara bullshit, det finns säkert 1 miljard bilar i hela världen, och hur många flygplan? mindre än hälften... Om det fanns lika många flygplan som bilar lovar jag att flygplans krasch siffrorna skulle öka.
Nytänkande, personen med problemet har säkert aldrig hört detta exempel förut.. eller?GOS sa:Bila till alperna alltså?K-bergen sa:Tackar för tipsen, jag ska kolla upp dem.
Tänk såhär: Det är väldigt mycket större risk att man dör åkandes i en bil än ett flygplan/en kabin/sittlift etc. Det händer dödsolyckor i trafiken varje dag, men inte de gör det absolut inte i en lift.
Statistiken som säger att flygplan är betydligt mycket säkrare än bilar räknar dock olyckor/(tid*person)... Men det är en OT diskussion.Gurra2525 sa:Det där är egentligen bara bullshit, det finns säkert 1 miljard bilar i hela världen, och hur många flygplan? mindre än hälften... Om det fanns lika många flygplan som bilar lovar jag att flygplans krasch siffrorna skulle öka.
747*oscarius sa:Haha hur tänkte du nu? Det får plats 300 pers i en 737. Fem i en hederlig personbil.Gurra2525 sa:Det där är egentligen bara bullshit, det finns säkert 1 miljard bilar i hela världen, och hur många flygplan? mindre än hälften... Om det fanns lika många flygplan som bilar lovar jag att flygplans krasch siffrorna skulle öka.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Boeing_737Gurra2525 sa:747*oscarius sa:Haha hur tänkte du nu? Det får plats 300 pers i en 737. Fem i en hederlig personbil.Gurra2525 sa:Det där är egentligen bara bullshit, det finns säkert 1 miljard bilar i hela världen, och hur många flygplan? mindre än hälften... Om det fanns lika många flygplan som bilar lovar jag att flygplans krasch siffrorna skulle öka.