Slipa/valla skidor i Tignes?

Primary

Aktiv medlem
Tjenare!
Har ett par Salomon Rocker 2 108 som är åkta på i några år nu!
Tänkte höra om någon har erfarenhet av att slipa samt valla skidorna i Tignes, ska dit på lördag och tänkte att det kunde vara gött med nyslipade skidor!

Vad kan det kosta? Kan dom göra det på typ en vanlig skiduthyrning tror ni? Vågar man lämna in skidorna på typ en vanlig skiduthyrning?

/Wille

Brevid restaurangen PePe2000 i centrala Tignes finns det en sportshop som jag har använt någon gång, minns dock inte namnet. Be att få prata med den som är ansvarig för skidservice. Fråga lite frågor, kan de svara och låter vettiga så är det ingen fara. Pris är jag osäker på men 40-50 euro kan det säkert gå på, mer om du behöver laga djupare repor.

Många skiduthyrningar kan serva skidor, så genenrellt sätt vågar man lämna in skidorna på de flesta ställen. Kan du få det fixat hemma så är det nog att föredra.

Det snöar mycket nu i Tignes....

Senast ändrad:
maglof sa:
Brevid restaurangen PePe200 i centrala Tignes finns det en sportshop som jag har använt någon gång, minns dock inte namnet. Be att få prata med den som är ansvarig för skidservice. Fråga lite frågor, kan de svara och låter vettiga så är det ingen fara. Pris är jag osäker på men 40-50 euro kan det säkert gå på, mer om du behöver laga djupare repor.

Många skiduthyrningar kan serva skidor, så genenrellt sätt vågar man lämna in skidorna på de flesta ställen. Kan du få det fixat hemma så är det nog att föredra.

Det snöar mycket nu i Tignes....
Tack! får ta och kika upp och fråga dom om dom verkar pålitliga! :)

Ja man hoppas på bra snö nu när man kommer ;)

Tillbaka
Topp