Slipa & valla skidor

Augusttt

Medlem
Slipa & valla skidor
Tja!

Har ett par allround twintips som jag använder såväl i pisten, offpist och parken, de är inköpta för sisådär 4-5 år sedan och endast vallade någon enstaka gång själv och nu är frågan, är det värt att lämna in skidorna till någon affär för att få de slipade & vallade och i så fall, slipa bara kanter, allt, bara valla, all info är välkommen då jag är mest intresserad av att ha ett par skidor som ska fungera så har jag ingen koll på området.

Tack på förhand! :)

Slipa & valla skidor
Jäkligt ovärt att bara slipa kanterna. Brukar kosta typ 200kr för bara kantslip, och då får man bara hyffsad skärpa. Bättre att helslipa för 400kr och få planslipning, ny struktur, nyhängda belagskanter och vassa sidokanter samt valla.

Slipa & valla skidor
Johan_Halmstad sa:
Håller med Bootfitta! Skaffa sedan en egen sten eller fil så kan du underhålla dom kontinuerligt!
För övrigt Johan_halmstad, har du tips på något bra ställe i Halmstad att göra detta? Vet att Arkå gör det men hur är det med alla andra butiker?

Slipa & valla skidor
Aldrig testat Arkå, dock är killarna som drev Alpingaraget i Hbg grymma! Dom har en verkstad i Ängelholm, duktiga o prisvärda! Vet inte hur man får tag i dom men testa att ringa Alpingaraget! Deras verkstad ligger på Metallgatan!

Slipa & valla skidor
Vill man ha vassa kanter i parken?
Vad jag hört så filar man hellre bort kanterna om man skall åka på rails annars är risken för att det skall hugga tag.
Men åker man inga rails så kan jag förstå.

Tillbaka
Topp