"call back" fr\includephp::getHeadercode är ogiltig (error_invalid_class). Slipstream The Twin VS. The Platypus | Freeride

Slipstream The Twin VS. The Platypus

ValterMolin

Ny medlem
Nu när sommaren snart e här så e de för min del inskaffning av en longboard.

Jag har bestämt mig för antingen Slipstream The Platypus : http://maxeffekt.se/product.php?id_product=76
Eller en Slipstream The Twin : http://www.hangloose.se/product_info.php?products_id=7424

Det här blir mitt första longboard-köp så jag har ingen aning vad som e bra grejor.

Vilken borde jag köpa om jag bara vill crusa runt med kompisar och andvända den som transport-medel till och från skolan?

Tacksam för alla svar jag kan få.

alla slipstreams grejer är bra.
jag är ingen expert.
men till det du ska använda den till så hade det gått med en warpbräda.

Jag vet inte så mycket om longboard men det jag vet är att min kompis framdel sprack och flisade upp sig när han råkade stöta den mot en annan longborad(the twin). Men för övrigt tycker jag the twin är skön och ganska bra nybörjar bräda eftersom den är så bred.

Skulle rekomdera en madrid bräda om man som du ska börja åka. Finns lite här och där. Sök på google så hittar du säkert nåt!

Har inte åkt båda så kan inte peka ut vilken som är bäst.
Har dock själv en The Twin och är väldigt nöjd.

the twin låtere som en bra bräda men e de ingen som ens har testat the platypus?
tycker the platypus den ser kön ut men har ingen aning om hur den e på riktigt.

Jag har själv en Platypus som jag är skitnöjd med. Priset för min landade på 2500kr.
Om du ska köpa en Slipstream ska du inte köpa standard för det är skit. Satsa hellre på Custom eller Rider Setup.
Eftersom The Twin och The Platypus är slut i hela Sverige så får du vänta till i början av Juli.

The Twin är ganska bred så den kan gå i marken om man har truckarna lösa, med tanke på dina behov skulle jag satsa på The Platypus.

Senast ändrad:
Asså jag stör mig.. så HÅRT.. på att det sitter en MÄNGD med P12 or på det här forumet.. som har köpte en madrid bullshitbräda med världens runk-setup som sedan säger: "den är så jävla bra" när den i själva verket har ett par förvuxna skatetruckar som inte svänger.. och en planka av bara trä.. inge glasfiber och är skör och ömtålig som ett gammalt kex!!!

Ska man få en vettig bräda, som håller länge, som man kan utvecklas med och som inte tappar flexet så SKA MAN INTE köpa brädor på t.ex oneoff, hollywood, och alla andra onlinebutiker som -egentligen- säljer skatekläder men har för syns skull valt att ta in några olika longboards...

Men visst har man noll krav och inte vill lägga ut ytterligare 500 kr för en grym bräda utan lägga 2500 för något halvdant så... visst...

Du skojar? :lol: halvdant?? Kan du ta fram nåt bättre då???? Dessutom är jag ingen p12:a så gå lägg dig ouppfostrade unge... Du är säkert en sån där som bara måste ha ett par skor för 10.000 kr annars är det pinsamt. Tror inte ens du har nån erfarenhet av longboard!!!

Ja jag kan ta fram något mycket bättre! om du kan tänka dig att lägga ut runt 3000 kr..! oupfostrad, snarare irriterad men kalla mig vad du vill för när du själv får insyn i longboarding (vilket du kommer förstå om du börjar åka seriöst) så kommer du också förstå att jag har rätt! precis som flera andra seriösa åkare på detta forum bland annat...

Och om du vill tro att jag inte har någon erfarenhet innom longboarding så är väll det upp till dig... men läs på lite mer så får du se att de flesta tycker som jag... kolla bland annat liknande trådar här på freeride (finns like... 100 av dem) eller glid in på longboard.eu/forum och titta...

Jag har en slipstream The twin. Det är en schyst bräda som enligt mig är värt pengerna, än så länge...
Den verkar gå sönder mycket lätt och har redan gjort det på ena sidan där trucken sitter, då när min polare ramlade av sin bräda och slog bak den på min, men det var ingen hård smäll så lite klen longboard undrar man?
?
+ att den har börjat spricka mellan lagren och jag har aldrig åkt i regn, bara när det duggade lite lätt en gång. Har haft den i ungefär 4 veckor.

Senast idag var jag på stan och tänkte köpa bräda, men butiken som säljer slipstream hade varken the Twin eller the Platypus inne. På vägen hem såg jag en snubbe med the platypus och frågade om han va nöjd. då visade han att stora flisor av trä både på nosen o tailen hade gått av, efter bara en vecka. har mailat slipstream nu och frågat om det är vanligt och om man får ny bräda/pengarna tillbaka om det händer. och så funderar jag på att köpa fr nån annan tillverkare..
simon

Slipstream över huvud taget är skit. Satsa på en Sector 9 om du inte vill betala en förmögenhet. Annars köp Loaded, stört sköna brädor!

Men om du måste välja mellan dessa 2 så köp The Twin, Platypusen är stenhård, smal och med Kick, väldigt konstig blandning om du frågar mig.

Stod mellan dom för mig också här om veckan :) blev en platypus.

eh.. Twin är mkt lättare att åka på.. helt klart.. men alla vill väll ha en utmaning ? :O platypus kan man latja med mkt mer och är lite mindre och lite smidigare (tex. om du vill få plats med den i skåpet i skolan) ;)

btw.. den svänger TIIIGHT! :D galet rolig bräda om man inte har pengar till en tex. loaded :P

Platypus är en vertion av twin som de gjorde för att de ville ha någon som går att göra mer trix med :) kan vara bra att veta

man höftar på att brädor måste kosta minst 1500 för att det ska vara nåt att ha, jag skulle säga 2000 så får du något att va nöjd över

Senast ändrad:
Todd-91 sa:
Ja jag kan ta fram något mycket bättre! om du kan tänka dig att lägga ut runt 3000 kr..! oupfostrad, snarare irriterad men kalla mig vad du vill för när du själv får insyn i longboarding (vilket du kommer förstå om du börjar åka seriöst) så kommer du också förstå att jag har rätt! precis som flera andra seriösa åkare på detta forum bland annat...

Och om du vill tro att jag inte har någon erfarenhet innom longboarding så är väll det upp till dig... men läs på lite mer så får du se att de flesta tycker som jag... kolla bland annat liknande trådar här på freeride (finns like... 100 av dem) eller glid in på longboard.eu/forum och titta...
Vad har du för setup?

Senast ändrad:
Todd-91 sa:
Asså jag stör mig.. så HÅRT.. på att det sitter en MÄNGD med P12 or på det här forumet.. som har köpte en madrid bullshitbräda med världens runk-setup som sedan säger: "den är så jävla bra" när den i själva verket har ett par förvuxna skatetruckar som inte svänger.. och en planka av bara trä.. inge glasfiber och är skör och ömtålig som ett gammalt kex!!!

Ska man få en vettig bräda, som håller länge, som man kan utvecklas med och som inte tappar flexet så SKA MAN INTE köpa brädor på t.ex oneoff, hollywood, och alla andra onlinebutiker som -egentligen- säljer skatekläder men har för syns skull valt att ta in några olika longboards...

Men visst har man noll krav och inte vill lägga ut ytterligare 500 kr för en grym bräda utan lägga 2500 för något halvdant så... visst...
Det stör mig ännu mer att folk som du, gång på gång, sitter och påpekar att man MÅSTE lägga ut minst 3000:- på en longboard, oavsett hur seriöst man har tänkt att åka eller inte. Man MÅSTE ju helt enkelt ha en Loadedbräda för 3500:- annars är man en nobody. I och för sig inte så svårt att fixa en sån när pappa betalar, eller hur?

"Todd-91": Förmodligen har du väl inte ens en bräda själv, utan sitter bara hemma framför datorn och hävdar dig.

Jag har en Loaded Dervish, har åkt lite på polarens Platypus och tycker den är aningen för kort så jag skulle personligen satsa på en The Twin för den har ungefär samma mått som Dervishen

Har även provat Slipstream The Bamboo Pin och den va så stört mjuk men ändå helt galet fartstabil i backarna (iaf upp till typ 40kmh), förmodligen pga att den va 115cm lång

Mitt intryck av Slipstream är att det är en väldigt bra insteg/budget variant, 2200 med paris/randaltruckar (vilket man bör skaffa) och hjul är inte farligt. Sen om man nu vill lägga ner lite mer pengar så är det väl en loaded från tyskland för 2800-2900kr som är det som är mest värt pengarna i min mening.

Samt, hänger man på freeride och ska köpa en longboard så skulle jag tippa på att det är ren bullshit att säga att man "bara vill crusa runt med kompisar och andvända den som transport-medel" , efter 2 veckor när man lärt känna brädan så vill man prova första backen och sen är man fast :P

Och Todd-91, vad har du för setup och vad har du provat... du verkar som en expert på området som sitter med munkavel...

edit: enligt Todd-91's gb kan man räkna ut att han har haft en sector9 bräda... vilket jag anser är bra mycket sunkigare än slipstream.

Senast ändrad:
simonthyrberg sa:
linder sa:
edit: enligt Todd-91's gb kan man räkna ut att han har haft en sector9 bräda... vilket jag anser är bra mycket sunkigare än slipstream.
+1
Nej nej. Anledningen till att folk tror S9 brädor är så värdelösa är för att Stadium ex säljer ut deras skit brädor.

Sector 9 brädorna håller grym kvalle och jag kan nog säga att Slipstreams brädor inte håller samma kvalité !!

Sen så använder man brädan för olika ändamål och att köpa en warp bräda för 1 lax inser nog många är värdelöst då man kan lägga runt 2-3k för en riktigt kanon bräda med bra delar ;)

Sen vill jag bara tillägga att Loadeds brädor är smått hypade och inte riktigt är värda den summan dom tar för brädorna.

Peace :)

Speedboats sa:
simonthyrberg sa:
linder sa:
+1
Nej nej. Anledningen till att folk tror S9 brädor är så värdelösa är för att Stadium ex säljer ut deras skit brädor.

Sector 9 brädorna håller grym kvalle och jag kan nog säga att Slipstreams brädor inte håller samma kvalité !!

Sen så använder man brädan för olika ändamål och att köpa en warp bräda för 1 lax inser nog många är värdelöst då man kan lägga runt 2-3k för en riktigt kanon bräda med bra delar ;)

Sen vill jag bara tillägga att Loadeds brädor är smått hypade och inte riktigt är värda den summan dom tar för brädorna.

Peace :)
Håller med dig, jag vet att s9 gör betydligt bättre brädor än dom som finns på Stadium, så no offence mot s9. Dock förknippas väl s9 med skitbrädor, och detta p.g.a. tex Stadium precis som du säger.
Slipstream har många grymma "instegsmodeller" som håller helt ok kvalité. Mycket bräda för pengarna som sagt. Om man bara ska cruisa och åka lite backar ska man definitivt välja "the twin", Platypus är bättre om man vill göra trick o.s.v. i och med att den har kicktail och är smalare/något smidigare. Dock inte alls lika stabil som the twin.

Oj, Hade totalt glömt bort forumet eheee.. men i alla fall, ber om ursäkt för mitt temprament (Y)

Jag har haft en S9 Off the wall, mycket skön bräda för övrigt men även den är ju halvkääääz eftersom den bara är gjord i trä.. Vilket resulterar att fukt kommer tränga in (oavsett vad ni andra säger) och så småningom förstöra brädan. En bekant FICK en s9 bräda som finns på stadium... den -var- helt platt men nu har den omformats så den har mera ut av en rock..

Är ju inte HELT insatt i ämnet om slipstream, men polaren hade en slipstream, även den var ju snygg och skön dem första åken, men sen så var det fuktiga sommarkvällar man var ute och åkte, o rätt som det var började trät att kexa sig bli sprött och den tappade all energi.

På tal om vad jag har för bräda/brädor så har jag eller har haft, S9,Madrid,Sofo,Loaded,Fibretech,och seriösa hemmabyggen med björk och glasfiber... Så jag har haft både skit samt bra grejer.. Däremot kan jag säga om loaded är att det är sjukt tråkigt att ha en lika dan bräda som alla andra har...

Till att avsluta med, Nej man behöver inte lägga ut 3000 kr på en bräda, men lägger man redan ut 1500 kan man lika gärna dumpa en 500 till och få något mycket bättre, SAMT att s9 självklart gör bra grejer också, deras DH bräda är ju ganska fet? =)

"call back" fr\includephp::getSnow_report är ogiltig (error_invalid_class).
"call back" fr\includephp::getFooter är ogiltig (error_invalid_class).
Tillbaka
Topp