Sluta växa av redbull?

• Trådstartare Trådstartare maxhallgren
  • Start datum Start datum
M

maxhallgren

Guest
Sluta växa av redbull?
Hörde för några veckor sedan att man stannade i växt om man dricker redbull? kan ju synas som en myt men ända bäst att fråga vad ni tror.
är det möjligt att man skulle kunna stanna i växt om man dricker mycket redbull eller andra energidrycker? eller är det bara en ren lögn?

häääj.

Sluta växa av redbull?
det är väll inte så jätte onödigt om det nu är så att man slutar växa?

Sluta växa av redbull?
är nog ren bullshit, så starkt är inet redbull. du kan däremot få tag i starkare saker i kinesaffären mitt i mot swing :) black bull heter den och får ej drickas mer änn 1 flaska per dag och gravida kvinnor får inte dricka den.

Sluta växa av redbull?
asså, tack för tipset ekdahl. nääe men jag skulle nog också säga att det är lögn.

Sluta växa av redbull?
Det är ingn myt., Kjinesiuskja foirskjare 0har 0kjoimmiut 0fram 0tilklk 0att 04man 0slutar 0växa 0oim 0man 0driuckjer 0myckjet 0red bulkl4,m 0men 0det 0ska 0varä4 0xtremt myckjet- 0 0bara så 0niu 0vet 0så 0har 0ja 0viurus 0poå 0datan 0å 0de 0e 0därför 0som 0texten 0blkiur 0soim 0d4en 0blkiur.!

Sluta växa av redbull?
KruxeliduX sa:
Det är ingn myt., Kjinesiuskja foirskjare 0har 0kjoimmiut 0fram 0tilklk 0att 04man 0slutar 0växa 0oim 0man 0driuckjer 0myckjet 0red bulkl4,m 0men 0det 0ska 0varä4 0xtremt myckjet- 0 0bara så 0niu 0vet 0så 0har 0ja 0viurus 0poå 0datan 0å 0de 0e 0därför 0som 0texten 0blkiur 0soim 0d4en 0blkiur.!
haha, lyckades nästan urskilja vad du skrev

Sluta växa av redbull?
hMax sa:
Hörde för några veckor sedan att man stannade i växt om man dricker redbull? kan ju synas som en myt men ända bäst att fråga vad ni tror.
är det möjligt att man skulle kunna stanna i växt om man dricker mycket redbull eller andra energidrycker? eller är det bara en ren lögn?

häääj.
Du kanske bör tänka på att det är en stor faktor som spelar roll här.
Det är Mängden, mängden du dricker, Ja klart att Redbull kan vara farligt om du dricker för mycket.
På t.ex. Powerking-burken kan man kolla Rekomenderat Dagligt Intag av olika ämnen, och då har vi t.ex. Vitamin B12 (kobalamin) då en Powerkingburk (25cl) ger 200% (per 100ml) av ditt dagliga intag. Detta innebär att en burk powerking ger ca 500% av ditt dagliga intag av Vitamin B12.
Det är förstås endel andra ämnen som man får i sig stora mängder av i eneridrycker, t.ex. Koffein och så vidare.

Men man bör akta sig för att dricka för mycket.

Sluta växa av redbull?
Knappast, däremot så stör ingredienserna i red bull (och andra energidrycker) hjärtrytmen eller nåt sånt. Folk med klent hjärta bör nog passa sig.

Sluta växa av redbull?
jag har hört att man kan få herpes av för mkt iste, stämmer detta? jag pratar om iste med persikosmak. av märket nestea.

Sluta växa av redbull?
Huggybear sa:
jag har hört att man kan få herpes av för mkt iste, stämmer detta? jag pratar om iste med persikosmak. av märket nestea.
Då Herpes är ett virus så är jag mycket tveksam till det...
Det som skulle vara möjligt är väl i så fall att Herpes-viruset spridit sig i Nestea's fabrik där dom tillverkar isté med persikosmak, dock låter ju detta väldigt otroligt?
Sen att Herpes sprids vi dirket eller indirekt fysiskt konakt gör det hela ännu mer otroligt.

Senast ändrad:
Sluta växa av redbull?
CrashX sa:
Huggybear sa:
Det som skulle vara möjligt är väl i så fall att Herpes-viruset spridit sig i Nestea's fabrik där dom tillverkar isté med persikosmak, dock låter ju detta väldigt otroligt?
Sen att Herpes sprids vi dirket eller indirekt fysiskt konakt gör det hela ännu mer otroligt.
jag är inte helt säker på att det stämmer, men det vore väldigt tufft i alla fall. och jag har faktiskt vid flertalet tillfällen haft direkt fysisk kontakt med nestea's persiko iste....

Sluta växa av redbull?
KruxeliduX sa:
Det är ingen myt. Kinesiska forskare har kommit fram till att man slutar växa om man dricker mycket red bull, men det ska vara extremt mycket. Bara så ni vet så har jag virus på datorn och det är därför som texten blir som den blir.

Jag är så omtänksam och tänkte hjälpa dom som inte kan läsa.

Senast redigerad av en moderator:
Sluta växa av redbull?
tt-jonthe lämnar en gång sina visdomsord...

jag har druckit red bull sedan många år tillbaka. minst 6 per helg och har inte slutat växa så jag är väldigt tveksam.

Sluta växa av redbull?
Jag dricker också red bull ofta och har inte slutat växa. Det är dock andra delar på kroppen som har börjat att minska så jag har slutat att dricka Röd tjur!

Sluta växa av redbull?
jag drikcer ofta red bull å tycker inte att man stanar i växten, magen växer juh för fan juh mera man dricker FFS :S

Sluta växa av redbull?
det var väl typ nån som dog av att ha druckit 2 redbull bara, låter inte så jäkla party asså:)
men det är väl inte bra att överkonsumera redbull direkt!

Sluta växa av redbull?
Huggybear sa:
CrashX sa:
Huggybear sa:
jag är inte helt säker på att det stämmer, men det vore väldigt tufft i alla fall. och jag har faktiskt vid flertalet tillfällen haft direkt fysisk kontakt med nestea's persiko iste....
haha .......................... har du stimulerat din postata !?

Sluta växa av redbull?
Jag vill bara klarböra att man faktiskt kan drabbas av Herpes efter intag av iste. Det gäller dock endast iste från den så kallade långa ön. Dricker man fler än tre sådana under en relativt kort tidsrymd är risken påtaglig att man senare samma kväll smittas av herpes.

Sluta växa av redbull?
Man kan för övrigt fråga sig om kroppsdelen som Anton_Goal åsyftar till möjligen är den samma som jo_wel mätt upp till 89 cm? Vi hoppas för deras skull att det inte stämmer.

Tillbaka
Topp