SM Big Air Storklinten 1-3 april - UPDATE!

ST90

Medlem
Hey!

Nu börjar det dra ihop sig för årets SM i Big Air. Årets event kommer att hållas i Storklinten, Boden.

Storklinten och Bodens Extremsport kommer att stå som arrangörer tillsammans med Skifix som huvudsponsor.

För anmälan, information, hållpunkter och diverse annat så kan ni besöka: SMBIGAIR2011.INFO.SE

Och för boende och annan nyttig info om Storklinten så besöker ni: STORKLINTEN.SE

Här är en liten kort video för att beskriva hoppet någorlunda, hade dessvärre inte optimala förhållande med vinden och utrustning då vi gjorde denna, men håll till godo.

http://www.vimeo.com/20899659

INFO OM HOPPET:
- 20 meters platå.
- Lång och bred landning.
- True stepdown
- ca 3 meter hög kick, 12-15 meter bred (2 och en halv pistmaskinsbredd) och ca 14-15 meter lång

SENIORKLASSENS VINNARE FÅR EN DIREKTBILJETT TILL KING OF STYLE (som tävlande)
Så vi hoppas på ett riktigt stort startfält!

Har ni några eventuella frågor eller funderingar så är det bara posta i denna tråd eller maila till adressen som står på hemsidan, så ska vi försöka svara så fort vi kan!

OBS!!!

FÖRE ANMÄLAN GÖRS:

Läs noga igenom allting på hemsidan (LÄNK) så att ni är helt införstådda med vad som gäller, tråkigt att missa små, men viktiga detaljer!

Hoppas på en stor anslutning av åkare den första helgen i april!

Väl mött
Bodens Extremsport & Storklinten

Senast ändrad:
Det blir klass på startfält, domare och hopp.... Ett schysst event helt enkelt! Vi vet redan att \"norra norrland\" blir väl representerat med grymma åkare från bla Vinteridrottsgymnasiet i Kiruna, Jonas Ruthberg som legat i toppen av Jib Academy de senaste åren, delar av det störtsköna gänget movemetfilms från Skellefteå, klassåkare från Umeå och många fler.

Sista anmälan är satt till 25/3 - Anmäl er nu!

Äntligen är vi uppe med hoppet till SM! Det kommer bli lite mer "finshape" på hoppet inför tävlingen men vad gäller kick, transition och landning så är hoppet nu i toppskick för er som vill komma och träna. Hörde rykten om att första dubbelcorken redan är kastad i hoppet... Någon som kan bekräfta?

Räknar med några dudes från "schtaaaan" (skellefteå alltså). För ett knappt år sedan tog dom hem en tävling med den här videon gjord på plats i Storklinten. Årets hopp är tjockare!

Senast ändrad:
Uppdaterat nu, vinnaren i Seniorklassen får alltså en biljett till King of Style. Inte så pjåkigt!

NYHET!!!

På onsdag bygger vi "lilla" kicken till SM-hoppet och gör "finshape" på båda hoppen. Vi siktar på 13-14m platå och samma form som på stora kicken som har ca 20m platå.

Bägge hoppen är öppna för träning nu i helgen!

Hade det varit fysiskt möjligt att lägga sm i slopestyle på en otillgängligare plats. Lägg det i östersund för fan. Då Är det lika lång från norra norr till sydligaste syd.

v-larsson sa:
Hade det varit fysiskt möjligt att lägga sm i slopestyle på en otillgängligare plats. Lägg det i östersund för fan. Då Är det lika lång från norra norr till sydligaste syd.
Res med tåg till Boden C eller flyg till Luleå Airport. Peace of cake!

Som bevisats flera år på rad i bla Jib Academy finns många duktiga åkare i norr och dessutom finns engagerade föreningar som är villiga att ta på sig arrangemanget. Två goda skäl att köra här!

Välkomna!

v-larsson sa:
Om du hade skickat in en ansökan från din hemma klubb istället för att lägga all din energi på att gnälla på dom som jobbar dag och natt för att kunna arrangera ett SM så hade alla varit nöjda! Nästa år så ska Kiruna skicka in en ansökan ;-)

v-larsson sa:
Jag som då är lite petig av mig vill bara för sakens skull påpeka att det är SM i Bigair vi arrangerar och inget annat. Vill man köra SM i slopestyle så gäller nog en annan ort.
/peace

Senast ändrad:
nisse-lasse sa:
v-larsson sa:
Om du hade skickat in en ansökan från din hemma klubb istället för att lägga all din energi på att gnälla på dom som jobbar dag och natt för att kunna arrangera ett SM så hade alla varit nöjda! Nästa år så ska Kiruna skicka in en ansökan ;-)
Inte för att det var så jobbigt att skriva 2 rader så att jag inte har någon energi kvar. Jag menar givetvis inte att gnälla på arrangörerna och jag tror säkert att dom jobbar hårt varje natt och dag lika mycket som jag tror att det kommer hållas ett grymt sm. Jag är varkens med i en slalomklubb eller bor i sverige eller är duktig nog att vara med i sm, jag tycker bara det är ett konstigt val att lägga det så långt norrut.

Mellanlandade man ett Jas Gripen innan vidare avfärd mot Libyen? Fick man hoppa över planet?

Tillbaka
Topp